آشپزی به سبک...!

مواد لازم:

هویچ، فلفل دلمه ای، گوج فرنگی، پیاز (همگی به صورت خورد شده) به مقدار لازم!

کنسرو ماهی یا مرغ آپز و یا کالباس  خورد شده به مقدار لازم!

تخم مرغ 2 عدد!

روغن یک پیمانه؟!! :دی

ادویه جات علی الخصوص فلفل به میزان طبع شما!  رب گوجه هم میشه اضافه کرد!

طرز تهیه:

ابتدا مواد اولیه رو طبخ میدیم! وقتی پخته شدن کنسرو ماهی رو اضافه میکنیم و بعدشم ادویه جات و در پایان کار هم تخم مرغ!

حالا می تونید نوش جان کنید! غذایی که همه جور ویتامینی و پروتئینی داره!

بی ربط

در روزهای ی اخیر بانک ها به نحوه نگران کننده ای خالی از سکنه (مشتری) شده اند! ظاهرا رکورد اقتصادی آمریکا به این جزیره دورافتاده (ایران) نیز سرایت کرده!  بورس که سکته ناقص زده : (  

 

پ.ن: خبر دارید که در سخنرانی جناب احمدی نژاد در رشت جمعیت زنان حاضر همگی دست های خود را با چاقو بریدن؟!!

بَنگ بَنگ!

She was five and I was six
We rode on horses  made of sticks
 I wore black and She wore white
 I would always win the fight

Bang bang, I shot you downBang bang, She hit the groundBang bang, that awful soundBang bang, I shot my baby down

Seasons came and changed the time
And I grew up, I called her mine
She would always laugh and say
"Remember when we used to play?"

Bang bang, You shot me downBang bang, I hit the groundBang bang, that awful soundBang bang, You used to shoot me down

 Now She's gone, I don't know why
And till this day, some times I cry
She didn't even say goodbye
She didn't take the time to lie

Bang bang,, I shot you downBang bang, She hit the groundBang bang, that awful soundBang bang, I shot my baby down

ترانه مغروف bang bang  اثر Cliff Richard رو از اینحا دانلود کنید.

این پست واسه این بود که قبل از اینکه لپ تاپ Dell Latitude D630 که برای برادرم گرفتم از پیشم بره عقده آپ کردن وبلاگ با این ماشین نازنین برام بمونه! واقعا لپ تاپ نعمتی! اینکه از هر جایی بتونی کارات رو انجام بدی!

شب همگی خوش!

در جستجوی لپ تاپ

سلام به همه ی خفتگان گیتی! امیدوارم هر جا که هستید اگه خوابید در آرامش باشید و خواب های خوب خوب ببینید و اگه بیدار هستید که خدا قوت!

خیلی وقت بود که شب زنده داری نکرده بودم. خوشبختانه امروز جمعه هست و میتونم برم با خیال راحت بخوابم و آدینه رو به شما بسپارم. چند وقتی به سفارش برادرم جست گریخته به دنبال یک لپ تاپ با قابلیت های موردنیاز هستم و امشب بهترین فرصت بود تا جستجوی نهایی رو انجام بدم و هفته آینده خرید انجام بشه!

تا اینجای کار به احتمال فراوان با توجه به نیازها و ویژگی های موردنظر، بودجه و کارایی برند del انتخاب من خواهد بود و به احتمال فراوان یکی از مدل های Inspiron  و یا Latitude . البته لگه براتون زیبایی، کیفیت تصویر و گرافیک مهم هست برید سراغ sony Vaio

از اینکه برای خرید و یا تهیه کالا و یا هر چیز دیگه ای تحقیق کنم لذت میبرم! خوبه یا بده؟! به هرحال فعلا 70 درصد راه پیموده شده و در روزهای آتی مدل موردنظر با کانفیگ آن در اختیار شما قرار داده خواهد شد. به هر حال گفتم بد نیست منابع مورد نظر خودم رو برای این انتخاب رو همگی اینجا قرار بدم تا اگه شما خواستید لپ تاپ بخرید دیگه اینهمه وقت صرف نکنید!

مواد لازم برای تهیه و خرید یک لپ تاپ:

1.  سایت شرکت زیگورات ( گارانتی دل)

2. دغدغه خرید لپ تاپ ( یک راهنمای خرید واقعی!)

3. سایت نوت بوک ریویو

4.سایت سی نت

لازم به ذکر هست که ویژگی ها و ملاک های مورد نظر من برای انتخاب ایناست: کارآیی خوبی داشته باشه! عمر باتری برام خیلی مهمه! (چیزی که سونی ضعف داره!) تکنولوژی پیشرفته در زمینه ارتباطات، وزن و سایز. گرافیک قابل قبول و صدای خوب!

تا یادم نرفته احتمالا Latitude D630   بگیرم و یا Inspiron 1525 !

اوضاع بورس

جماعت اوضاع خیلی خرابه! همینجور شاخص بورسهای جهان در حال افت هست! هر روز خبر ورشکستگی یه موسسه مالی یا بانک! نفت هم که قربونش برم خیال نداره ترمز کنه! بیلت رو که نگو! فعلا توصیه به نقد موندنه! غدیر موتوژن رو توصیه میکنه تا بعد مجمع و البته طبق معمول روزهای گذشته فسپا! البته با توجه به اینکه مخابرات به زیر 180 اومده به نظرم برای خرید مناسب باشه!

ساعت 5:30 بامداد صدای ما را از تهران می بینید! از مزایای زندگی مجردی اینه که می تونی این وقت شب با خیال راحت آهنگ گوش کنی و پشت کامپیوتر باشی! از پنجره باز که به بیرون نگا میکنی شهر در آرامش به خواب رفته. البته پنجره هایی هم دیده میشه که هنوز روشن هست. شاید اونا هم به دنبال لپ تاپ هستند! احتمالا فردا برم سینما و یکی از دو فیلم دعوت و یا کنعان رو ببینم. آواز گنجشک ها هم توی لیسته. البته اگه بیدار بشم.

+  یکی از آهنگ هایی که امشب زیاد گوش کردمو میزارم براتون تا حالشو ببرید!

  Sorry seems to be hardest word   از Elton John

+ نوشته ای حزن انگیر اما زیبا!  

در پایان از خداوندگار بزرگ بابت همه چیز سپاسگزارم! و ار راه دور روی ماهش رو می بوسم!

سقوط آزاد بورس + مقداری Graham Nash

ماه مبارک رمضان هم به پایان رسید ولی شاخص های بورس همچنان روند نزولی خودش طی میکنه و بازار ناامید کننده هست. تصویب کمک مالی  700 میلیاردی توسط کنگره آمریکا هم تاثیری روی بازار امروز نداشت و مخابرات سقوط کرد به زیر 200 تومان و صف فروش 30 میلیونی براش تشکیل شده! : (

من همچنان منتظر هستم و تجدید نظر نمیکنم! هر چند اخابر رو 187 خریدم و الان هم اگه بخام بفروشم هر سهم 13 تومان سود میکنم اما نه! اون موقع که رسید به 213 نفروختم! پس همچنان منتظر مجمع و بارقه های امید اون می مونم. هر چه آید خوش آید!

وضعیت فخاس امروز برخلاف کل بازار خوب بود. در 475 خریدار داشت. حدودا 7 مهرماه بود که 465 خرید کردم. امروز شاخص بورس 74 واحد کاهش داشت. شپنا بدجور منفی خورد و الان در قیمت 685  2.3 میلیون صف فروش هست. اگه به من باشه دوست دارم 670 خرید کنم چون احتمالا با آغاز فصل سرما و افزایش تقاضای نفت و افزایش قیمت نفت و مشتقات اون احتمالا قیمت اون رو به افزایش خواهد بود. اما خب نبود نقدینگی و انتظار برای عرضه ذوب آهن و پتروشیمی تبریز باعث میشه بیخیال شم. دانا از بین نفتی ها پتروشیمی خارک رو پیشنهاد داده بود. فخوز امروز 702 بدون معامله بود. اینم از سهمایی هست که فکر میکنم توی 680 خرید مساوی با برد هست اما بازم فعلا نظاره میکنم! حکشتی هم لنگر خودش روبه شاخص بورس انداخته و  به زیر 500 تومان رسید. این سهم هم فکر میکنم در همین حول و حوش 470 کف قیمت باشه و با توجه به اینکه مجمع عمومی عادی سالیانه اون بزودی برگزار میشه سهم خوبی برای خرید هست. مس هم با توجه به ادامه کاهش اون در بازار جهانی که باعث شده به زیر 6000 دلار برسه با صف روش در 611 تومان مواجه شده! با انجام مرحله دوم آزاد سازی سیمانی ها همچنان رکود در باز سیمان مشاهده میشه!  امروز که همه امیدوار بودن بعد از تعطیلات عید فطر شاخص تکون بخوره اما باز هم روند نزولی ادامه پیدا کرد و بازار همچنان نتظر یه شوک و یا خبر خوب هست! فکر میکنم الان فرصت مناسبی برای خرید هست اما کو نقدینگی! البته میان مدت و یا بلند مدت.

خلاصه اینم از امروز! ما که فرصت نمی کنیم اخبار و وضعیت بورس رو مدام دنبال کنیم در طول روز شاید 2 3 باری یه سرک اون هول هولی به بازار میندازیم و خودمون به سرنوشت میسپاریم!

یعنی فردا کی میخاد صف فروش اخابر رو جمع کنه؟ خدا این حقوقی ها رو لعنت کنه که دارن بازی درمیارند و هر زمان دوست دارند نوسان گیری می کنند!

بی ربط: امروز که از کنار اتاقک رئیس شعبه رد میشدم از راه دور خداحافظی کردم اما منو صدا زد و گفت برم پیشش. میگه تو چیکار داری میکنی؟!!! گفتم چطور؟! میگه امروز از حسابداری منطقه زنگ زده بودند و از من درخواست میکردند که تو رو بدم به اونا!!! گفت اون از قبل عید که کارگزینی منطقه تو رو میخاست و من نگذاشتم بری و حالا اینا! نکنه خودت میری بهشون میگی که از شعبه دربیای! حالا من هی قسم و آیه که نه به خدا! من نه آشنا دارم و نه کسی رو تو منطقه میشناسم! بهم گفت فردا زنگ بزنن میگم که خودشم تمایل نداره و گوشی رو میدم تا خودت هم بهشون بگی! : (( ! آخه یکی نیست به این رئیس شعبه نازنین بگه که آخه قربون شکل ماهت اینهمه که فکر خودت و شعبه هستی یه کم هم به فکر پیشرفت من باش. من دوست دارم برم! اونجا هم فکر آزاد تر هست و هم وقتم! فرسوده هم نمی شم.  اینم از دردسرهای نیروی خوب بودنه دیگه! : دی

آهنگ انتخابی:‌

ترانه قدیمی و فوق العاده زیبا (البته  از نظر اینجانب) Prison song  اثر Graham Nash

آهنگ رو میتونید از اینجا دانلود کنیم. متن ترانه!

اخابر

"زندگی مثل بازی شطرنج هست، اگه بازی نکنی میگن بلد نیست! اگه بد بازی کنی

شکست میخوری و اگه خوب بازی کنی همه میخان شکستت بدن! "

سلام! میدونم شاید الان بگید چه سلامی چه علیکی؟!! حاجی حاجی رفتی مکه؟!

یه خونه عوض کردن مگه چقدر کار داشت که اینهمه مدت غیبت زد؟!!

به هر جهت ما هم مثل اون بوتیک توی پلاسکو که اعلامیه زده بود در این مکان همیشه

حق با فروشنده است و ما هم اعلام میکنیم در این مکان همیشه حق با نویسنده است!!!

بالاخره 31 مرداد ماه اسباب کشی به منزل جدید انجام شد، با توجه به نوساز بودنش هر

چند که 23 مرداد پول به حساب مخابرات واریز شده بود تا تلفن منزل وصل بشه اما بعد از

گذشت نزدیک به 20 روز بعد از کلی پیگیری تلفنی و حتی مراجعه حضوری بالاخره این مهم

انجام شد! خلاصه توی این روزها مدام اون تیزر مربوط به اینکه به مناسبت هفته دولت که

این ماجرا واقعی است و واگذاری تلفن ثابت 24 ساعته شده حسابی رو اعصاب ما میرفت!

هر چند اینه دلیل موجه برای این غیبت طولانی نمیتونه باشه اما خب بالاخره باید یه جوری

توجیهش کرد دیگه!

از بس حرف زدم یادم رفت بگم طاعات و عباداتتون توی این ماه عزیز قبول درگاه حق باشه!

این بنده گنه کار رو هم از دعاهاتون بی بهره نزارید! (علامت تعجب!)

روزگار بر وفق مرادتون هست یا نه؟ بوی ماه مهر هم که اومد! خوش به حال مدرسه ایا!

این اولین پست من از منزل جدید هست. دوسش دارم! توش احساس راحتی دارم.

فملی، شپنا، اخابر، فخاس، فخوز، شخارک و ... شاید این کلمات تا حالا به گوش یا چشمتون

نخوره باشه! دم اونایی که خوره گرم! خلاصه این کلماتی و کلمات زیادی از این دست و خانواده

دغدغه های اهفته های اخیرم بوده و در آینده نیز خواهد بود! البته تا چی پیش بیاد : )

شاید حدستون درست باشه، آره بورس! اویل شهریور ماه بود که بالاخره تصمیم خودم رو گرفتم.

با این حقوق بخور نمیر بانک که نمیشه بلند پروازی کرد! بلندپروازی نخواستیم! زندگی عادی میشه؟

خلاصه چند هفته ای هست که رفتیم تو نخ بورس! البته فعلا داریم بررسی میکنیم! با یه سرمایه

اندک هم وارد این گود شدیم و فعلا با اخابر همراه هستیم! اخابر همان نماد (لوگوی خودمون)

شرکت مخابرات است که در تابلو بورس با نام اخابر دیده میشه! جونم واستون بگه که اینجا

عجب آشفته بازاری هست! ممکن در طی یک روز میلیون ها تومن سود کنید و ممکنه در همان

یک روز زندگیتون رو به باد بدید! شاید بگید قماره! قمار که نیست ولی خب ریسک هست و باید

مثل بازی شطرنج حرکت ها رو حساب شده انجام بدید و سریع عکس العمل نشون بدید و

تصمیم درست و به موقع بگیرید!  خلاصه دغدغه های فکری ما شده بورس، اخبار اقتصادی،

نفت ، طلا، فولاد، مس بلیت متانول و .... : )) شدیم جوجه بورس باز!

اینجا از تجربیاتم می نویسم! از شکست ها و شاید موفقیت ها! از تصمیم ها و شاید تعلل ها!

خلاصه می نویسم تا شاید یه روزی تجربه بشه برام!

فعلا که با اخابر سوار بر امواج بورس شدیم! ببینیم چی پیش میاد! فخاس رو هم درخواست دادیم

اما خب فعلا تو صف خرید منتظریم! : دی فخاس ( فولاد خراسان!)

واسه امشب فک کنم  کافی باشه!  خیلی وقت بود تصمیم داشتم بیام بنویسم اما خب هر دفعه

چه اتفاقی پیش میومد و نمیشد که بنویسم! ستاره کوچوی من ( دختر خواهرم)  دو هفته پیش

تصادف کرد! البته خدا رو شکر به خیر گذشت و این کوچولوی من به جای اینکه امسال بره پیش

دبستانی باید الان توی خونه دراز کش باشه تا سال دیگه بره مدرسه! : ( (پاش شکسته)

سریال های ماه رمضون رو می بینید یا نه؟ امن که مثل هیچ کس رو بیشتر دوس دارم! به

دو دلیل! یک: حسین یاری! دو: احسان خواجه امیری!

تا یادم نرفت هتوی این مدت چند تایی کتاب گرفتم و فیلم اما فرصت نشده تا بخونم و یا

ببینیم. بعدا سر فرصت در موردشون مینویسم! ( شازده کوچولو گرفتم : دی )

شبی خوش رو براتون آرزومند هستم! بریم زیر دوش! التماس دعا.

پ . ن : از دوستان اگه کسی اخبار سری و پشت پرده داشت ما رو بی نصیب نزاره!

اجرتون با اباعبدالله!

پ.ن2 :  این پست بدون هیچ ویراش آپ شد و اگه اشکالات نگارشی و املایی در اون

دیدید به بزرگواری خودتون ببخشایید!