قورباغه را قورت بده


«حکایت کن برایشان از شب هایی که به خواب فرو

می روم

          بازوان برهنه ام تا شده زیر سرم

          پوستم درخشان همچون طلای ناب

          و رگانم ، همچون بنفشه هایی تابیده با جانم »

 

 

 

از قدیم گفته اند : اگر اولیـن کاری که باید هر روز صـبح انجـام بـدهی این باشــــد کـه

قورباغه زنده ای را قورت بدهی در بقیه روز خیالت راحـت خـواهد بود که سخـــت تـرین

و بدترین اتفاقی را که ممکن است در تمام روز برایت پیش بیاید پشت سر گذاشته ای .

 

قدیمیها همچنین گفته اند: « اگر قرار است دو تا قورباغه را بـخوری اول آن یـــکی را که

زشت تر است بخور!»

 

و حرف آخـر اینکه : « اگر باید قوربـاغه زنـده ای را بخوری هیچ فایده ای ندارد که مـــدت

زیادی بنشینی و به آن نگاه کنی. »

 

 

این سه جمله بالا از کتاب « قورباغه را قورت بده! »  است که به تازگی شروع به مطالعه

اون کردم . نویسنده کتاب برایان تریسی هستش .

از وقتی شروع به خوندن این کتاب کردم ، بد جوری هوس کردم یه  قورباغه چاق و چله رو

درستی قورت بدم!!!! :)) از بس بین نوشته هاش گفته : قورباغه را قورت بده !

 

موضوع کتاب : 21 روش عالی غلبــه بر تنبـــلی و انـجام بیشتــــرین کار در کمترین زمــــان

توصیه شده برای آدم های تنبل!!!

 

 

*ماه رمضان هم از راه رسید ...

دوستش دارم ... به خاطر حال و هوای معنویش ! به خاطر ربنا گفتن های شجریان ! به خاطر

کمتر گناه کردن ! به خاطر دعاهای موقع افطارش و و و ... *التماس دعا.

 

 

 

*آهنگ معروف و زیبای گلهای آمازون ...

همونی که شبکه 3 زیاد پخش می کرد . همراه با صحنه هایی از حیات وحش و اون پلنگ کذایی

که در بیشه زار به دنبال شکار خودش بود!

 

*آلبوم بچه های بلاگر .

به مرور کامل میشه ...

 

                      *Here are some of the main differences in vocabulary between British and North American English.

و در آخر اینکه :

 

دلتنگم...

فقر و فحشا

 

شیرین من ، زیبای من

تو با من می آیی تا نبرد کنیم

چهره به چهره

زیر بوسه های تو در قلب من می زیند

چون بیرق های سرخ

و اگر سرنگون شوم

نه تنها زمین

بلکه عشق سترگی که تو برایم آوردی

مرا خواهد پوشاند

 

پابلو نرودا ، شاعر سنگ ها

 

 

 

فقر و فحشا :

 

چند وقت پیش مستند جدید سعید ده نمکی با عنوان « فقر و فحشا »  رو دیدم .

واقعا تکون دهنده بودش . 2 تا سی دی بود که به مصاحبه با دختران و زنان فراری

و افرادی که به خاطر فقر به خود فروشی روی آورده بودند و همچنین افرد دیگه ای

که به نوعی با این قشر در ارتباط بودند می پرداخت .  البته همگی به خاطر فقر نبود!

بعضی هاشونم به خاطر زیاده خواهی و بلند پروازی بی جا گرفتار این مرداب شده بودند.

 

توی یه قسمتی از فیلم مصاحبه با یه قصاب رو نشون می داد که اون آقا تعریف می کرد

که یه خانم محجبه وارد مغازه شده بود و بعد از خارج شدن همه مشتریان ، یک دویست

تومانی مچاله رو روی یخچال گذاشته و دویست تومان گوشت می خواسته...  خودتون بینید بهتره!

 

* یادداشت ابراهیم سوزنچی در مورد این مستند .

 

 

از دنیای وبلاگستان :

 

این بلاگ اسکای هم درست گذاشت روزهایی که حرف های زیادی برای نوشتن داشتم

از کار بیفته! خدا رو شکر که دوباره راه افتاد . وگرنه من حرف هامو چه جوری می زدم؟

فکر می کنم دق می کردم اگه اینجا نبودش . حالا قدرشو بیشتر از همیشه می دونم :)

 

خوشحالم که  سارا بعد از مدت های طولانی برگشت . بازگشتش رو بهش تبریک می گم .  

امیدوارم مثل سابق سایبان عشق رونق بگیره . بهش حتما سر بزنید . شعراش محشره !

 

الان که به لینک های دوستانم در سمت راست نگاه می کنم می بینم که تقریبا نیمی از وبلاگا

در حال حاضر هر کدوم  بنا به دلایل مختلفی داره خاک می خوره ...

رویایی ، خاتون ، حرف های ناگفته من ، آراز ، ماه شید ، مه بوس  و ...!

 

یعنی یه روزم نوبت من میشه که اینجا رو رها کنم ؟! اگه بلاگ اسکای منو تحمل کنه من سعی می کنم

تا وقتی که زنده ام اینجا رو آپدیت کنم ! حتی در هنگام خدمت سربازی...

 

 

راستی هدی کوچولو  یکساله شد! (البته چند روز پیش) تولدش مبارکا.

 

 

 

 

چند تا لینک :

 

 

* آهنگ فیلم زیبای کیف انگلیسی .

 

* کتاب ویژوال بیسیک NET. مقدماتی

 

*خودکشی به خاطر دوست پسر!  زهرا بازم مینویسه!

 

*خواص و فواید میوه انار   

 

* محاکمه‌ یک‌ دانشجو به‌ اتهام‌ شکار 100 زن‌ و دختر . خیلی عوضی بوده .

 

* عکس های جودی آبوت

 

* فراموش نکردید که یه اینجا سر بزنید!

 

* توی کیف ژاپنی ها چه خبره .

 

*التماس دعا برای هر چه زودتر مستجاب شدن دعاها!

لوسمی = س  ر  ط  ا  ن  خ  و  ن

لوسمی

 

*بسیار نادر است کلماتی که ارزششان بیشتر از سکوت باشد .     هانری دو مو نترلان

 

اینجا رد پاها گم می شود

اینجا ماه اتراق می کند با گرگ ها

سگ ها و سنگ ها پشت صخره ها

خیمه ها و درخت ها

اینجا ماه

رخساره اش را هر شب می فروشد!

به خاطر یک دشنه

به خاطر یک شمع

به خاطر یک رشته باران

 

 

*تا حالا کلمه  « لوسمی »  به گوشتون خورده؟!

 

*چند وقتیه هوس کردم یه دل سیر گریه کنم ! اما نمیشه ، مثل اینکه دلم از سنگ شده ...

 

Yani

 

برای تو :

 

دل سوی تو و چشم بسوی دگرانم         تا خـــلق نداند به سویت نگرانم