فقر و فحشا

 

شیرین من ، زیبای من

تو با من می آیی تا نبرد کنیم

چهره به چهره

زیر بوسه های تو در قلب من می زیند

چون بیرق های سرخ

و اگر سرنگون شوم

نه تنها زمین

بلکه عشق سترگی که تو برایم آوردی

مرا خواهد پوشاند

 

پابلو نرودا ، شاعر سنگ ها

 

 

 

فقر و فحشا :

 

چند وقت پیش مستند جدید سعید ده نمکی با عنوان « فقر و فحشا »  رو دیدم .

واقعا تکون دهنده بودش . 2 تا سی دی بود که به مصاحبه با دختران و زنان فراری

و افرادی که به خاطر فقر به خود فروشی روی آورده بودند و همچنین افرد دیگه ای

که به نوعی با این قشر در ارتباط بودند می پرداخت .  البته همگی به خاطر فقر نبود!

بعضی هاشونم به خاطر زیاده خواهی و بلند پروازی بی جا گرفتار این مرداب شده بودند.

 

توی یه قسمتی از فیلم مصاحبه با یه قصاب رو نشون می داد که اون آقا تعریف می کرد

که یه خانم محجبه وارد مغازه شده بود و بعد از خارج شدن همه مشتریان ، یک دویست

تومانی مچاله رو روی یخچال گذاشته و دویست تومان گوشت می خواسته...  خودتون بینید بهتره!

 

* یادداشت ابراهیم سوزنچی در مورد این مستند .

 

 

از دنیای وبلاگستان :

 

این بلاگ اسکای هم درست گذاشت روزهایی که حرف های زیادی برای نوشتن داشتم

از کار بیفته! خدا رو شکر که دوباره راه افتاد . وگرنه من حرف هامو چه جوری می زدم؟

فکر می کنم دق می کردم اگه اینجا نبودش . حالا قدرشو بیشتر از همیشه می دونم :)

 

خوشحالم که  سارا بعد از مدت های طولانی برگشت . بازگشتش رو بهش تبریک می گم .  

امیدوارم مثل سابق سایبان عشق رونق بگیره . بهش حتما سر بزنید . شعراش محشره !

 

الان که به لینک های دوستانم در سمت راست نگاه می کنم می بینم که تقریبا نیمی از وبلاگا

در حال حاضر هر کدوم  بنا به دلایل مختلفی داره خاک می خوره ...

رویایی ، خاتون ، حرف های ناگفته من ، آراز ، ماه شید ، مه بوس  و ...!

 

یعنی یه روزم نوبت من میشه که اینجا رو رها کنم ؟! اگه بلاگ اسکای منو تحمل کنه من سعی می کنم

تا وقتی که زنده ام اینجا رو آپدیت کنم ! حتی در هنگام خدمت سربازی...

 

 

راستی هدی کوچولو  یکساله شد! (البته چند روز پیش) تولدش مبارکا.

 

 

 

 

چند تا لینک :

 

 

* آهنگ فیلم زیبای کیف انگلیسی .

 

* کتاب ویژوال بیسیک NET. مقدماتی

 

*خودکشی به خاطر دوست پسر!  زهرا بازم مینویسه!

 

*خواص و فواید میوه انار   

 

* محاکمه‌ یک‌ دانشجو به‌ اتهام‌ شکار 100 زن‌ و دختر . خیلی عوضی بوده .

 

* عکس های جودی آبوت

 

* فراموش نکردید که یه اینجا سر بزنید!

 

* توی کیف ژاپنی ها چه خبره .

 

*التماس دعا برای هر چه زودتر مستجاب شدن دعاها!

لوسمی = س  ر  ط  ا  ن  خ  و  ن

نظرات 12 + ارسال نظر
مینا آلبالو دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 10:17 ق.ظ http://MINA-ALBALOOO.BLOGSKY.COM

سلام:))

مرســــــــــــــــــــــــــی مرسی از تبریک تولد هدی:دی.

اون لینک فقر و فحشا رو ندیدم باز نشد.

راستی میدونی چرا بعضیا عکس هدی رو نمی بینن؟

ببخشین بعضی آپ دیت ها رو قابل نمی دونم که پینگ کنم.


راستی یه چیزی:(

چرا لوسمی؟ خدا بد نده!!!!

ایشالا خدا مریضا رو شفا بده

عشق دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 12:33 ب.ظ http://eshg-az-koja.persianblog.com

ki dideh galbi ro ke az negahi bi garareh. )in ahangeh jadideh favorite man hast. omid. maleh aryan hast. heif ke inja cd ish gir nemiad. khob cheh khabara. manam up kardam. sar bezan binim cheh khabar. to ham khosho salamat. bashi. pas sar bazi gat-y shod ha. khosh bashi.

فرنو دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.farnoo.persianblog.com

حالا ما که دستمون به این فیلم نمی‌رسه چه کنیم؟ از درست شدن بلاگ‌اسکای هم خیلی خوشحال شدم. لوسمی هم درمان داره. امیدوارم تمام بیمارها سلامتیشون رو به‌دست بیارن.

کریزی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 08:24 ق.ظ http://crazy83.blogspot.com

منظورت از لوسمی چیه؟؟؟

آوای دل سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 10:47 ق.ظ http://aava2003.blogspot.com

سلام. خوشحالم که بالاخره بلاگ اسپای روبراه شد و باز هم می تونیم از نوشته های خوبت استفاده کنیم.
به نظر من هم فحشا و مشکلات اقتصادی با هم ارتباط مستقیم دارند. فیلم رو نتونستم ببینم فقط مطلب شریف نیوز رو خوندم. خیلی دردناکه که کسی به خاطر فقر حاضر به این کار بشه.
بابت لینک محتویات کیف ژاپنی ها هم ممنون.
از خدا می خوام همه مریضها رو شفا بده. اگر خدا بخواد هر غیر ممکنی ممکن می شه. پیشرفتهای علم پزشکی هم که دیگه جای امیدواری زیادی داره.

... سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 04:52 ب.ظ http://moony-fellow.persianblog.com

در اولین فرصت می لینکم ! چون منم از نوشته هات بدم نیومده !

سارا(سایبان عشق) چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 04:33 ق.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.com

سلام امید عزیز! اگه بدونی چقد ناگفتنی بود که بازم همین حالا یادم رفت!! دقیقا وقت گفتن خنگ میشم!!
مهم نیست شاید به خاطر اینه که یه ذره دیر رسیدم ناراحت شدم!!!
قبل از همه یه تشکر حسابی بکنم به خاطر اینکه این همه محبت داری به من. خودتم خوب می دونی که از برگشتنم چقد خوشحالم . خوشحالم که بازم کنار دوستای خوبی مثل تو می نویسم و می خونم و خلاصه به نوعی زندگی می کنم!
حقا که یه امید هست و یه دنیای مجازی! این همه محبت واسه من غیر قابل جبران شده داداشم!
بازم واسه همه چیزایی که یادم دادی و همه ی محبتات ممنونم. بلاگ اسکای هم تا حالا هر دفه رفته باز برگشته. هنوز نفس میکشه و من از این بابت حتی بیشتر از تو خوشحالم!
شاید واسه اینکه دوست ندارم اینجا به هیچ نحوی فراموش یا متروک یا حذف بشه! دلم می خواد اینجا همیشه باشه! تو هم باشی! حتی دوران سربازی!!
راستی من هر کاری کردم اون متن راجع به ازدواج اینترنتی رو نتونستم بخونم! اینجا روش فیلتر خورده بود!! متنشو بعد خودت برام بفرست.
اما در باره ی فقر و فحشا... این روزا زیاد ازش حرف هست! خصوصا تو دانشکده استادامون دلائل زیادی رو میگن. نمی خوام بحث رو سیاسی کنم اما کاش خدا خودش همه چیز رو درست کنه که این روند داره غیر قابل پیشگیری میشه!!
از بابت لینکای زیر ممنون. خصوصا آهنگ کیف انگلیسی!
بعدم تا یادم نرفته...
تو هیچ وقت وبلاگت رو نمی ذاری خاک بخوره! چرا؟ به چند دلیل:
۱- به من قول دادی تا زمانی که نفس میکشی اینجا رو ترک نکنی! این وبلاگ باید زنده بمونه! مگر اینکه بلاگ اسکای بمیره( خدای نکرده) که اونم باعث نمیشه بری!! می مونی حالا یا تو بلاگ اسپات یا پرشین یا هر جای دیگه!
۲- همین قول رو به خودت دادی!! یادت نره!
۳- امید هیچ وقت حاضر نمیشه حرمت محلی به این عزیزی رو بشکنه و دیگه سراغش نیاد! مگه نه؟؟
کلی دلیل دیگه هم هست که حالا بماند...
شاد شاد شاد باشی
قربانت...سارا....

فرزانه پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 02:18 ب.ظ http://farzaneh.ws

سلام امید جان .
به خدا دل و دماغ آپ دیت و ندارم.
ولی اوضام خدارو شکر خوبه.
مرتضی هم فعلا داره درس میخونه.
حالا تا ببینیم چی پیش میاد.
راستی پسر مگه یاهو مسنجر نداری تو؟
اگه داری آی دی منو اد کن .
همینی که تو ایمیل نوشتم ای دیمه...
فعلا بای بای

فرزانه پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 02:19 ب.ظ http://farzaneh.ws

راستی چرا همش از لوسمی مینویسی؟
این حرفا برای یه پسر جوون بده.
چی شده ؟!!!!

ملیکا جمعه 24 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 08:46 ب.ظ http://gijmangooli.persianblog.com

مرسی از نظرات خوبت مرسی از لینکهات خوشحالم که بلاگ اسکای درست شد در مورد فیلم هم ندیدم اما دلم می خواهد ببینم گرچه دیدن این جور چیزها اعصابم را خرد می کنه. من هم با اوای دل موافقم فقر رابطه مستقیمی با فحشا دارد. گرچهگاهی فکر می کنم هر چه کمتر در موردش صحبت بشه بهتر است ولی به هر حال وجود ش را نمی شود انکار کرد. دردناک است زشت است غیر قابل تحمل ولی وجود دارد .

پروین دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 02:45 ق.ظ http://lle.blogsky.com

سلام .ممنون از لطفتون.من کارم رو تعطیل نکردم.این مدت که آپدیت نمکنم به خاطر اینه که سرم شلوغه.یه عالمه درس دارم.
من مینوسم و خواهم نوشت.فقط بعضی اوقات دیر آپدیت میکنم

ساکورا دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 12:35 ب.ظ http://2004sakura.persianblog.com/

سلام ،امیدوارم همیشه بنویسید.راستی من به شمالینک دادم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد