چرت و پرت !



زندگی زیباست ... نه به زیبایی حقیقت .حقیقت تلخ است  اما نه به تلخی جدایی...

و جدایی سخت است ولی نه به سختی تنهایی



 


دو رمان  :

 

یه زمانی اگه وقت می کردم رمان می خوندم ......

2 تا از کتاب هابی که خوندم و فکر می کنم تاثیر زیادی روی من گذاشتند اینا بودند :

 

بلندی های بادگیر  نوشته  امیلی برونته :

 

سهم سگان شکاری نوشته  امیل زولا :

 

توی هر دوتا رمان شخصیت اصلی زن هستش .....  توی هر دو رمان  موجودی به نام زن

وقایع و سرنوشت های عجیبی رو به وجود میاره .......

 

کسی این رمان ها رو مطالعه کرده؟ پیشنهاد می کنم حتما بخونید .... مطمئنا پشیمون نمی شید.





بازم سینما 4

 

 

ابلوموف :

 

فیلم سینمایی  فوق العاده زیبا اما غم انگیز  ابلوموف برنامه هفته گذشته  سینما 4 بود ....

از اون فیلم هایی بود فکر نمی کنم هیچ وقت فراموش کنم اون رو .. این فیلم  سراسر معنا

بود ... تحلیل پایانی فیلم خیلی زیبا بودش ...

 

الگا ، زاخار ، شولتز ، ابلوموف ....   شخصیت های اصلی  فیلم بودند .

 

 

  

 

فیلم های مورد علاقه:

 

فیلم هایی که تا حالا دیدم و واقعا دوست دارمشون  ..... ابلومــــوف

بازی (دیوید فینچر) ، شاه لیر ، روز هشتم ، پاپیلون ، راننده تاکسی (رابرت دنیرو)

بر باد رفته ، گلستان  (هندی) ، هفت و یه فیلم که اسمش یادم نیست و فقط یادمه اسم یکی از

شخصیت های اصلی اون دز د مونا  بود !  چند تایی هم هست که الان اسمشون یادم نیست .

 

توی فیلم های ایرانی هم  زیر پوست شهر و  آژانس شیشه ای ، قرمز ، ارتفاع پست ،

 شیفته ، شام آخر ، سگ کشی و چند تا دیگه ........

 

به طور کلی از فیلم هایی که توی اون  پرویز پرستویی ، محمد رضا فروتن ، عزت الله انتظامی

و یا لیلا حاتمی باشه خوشم میاد. 

 

 

دلیل دوست داشتن فیلم هایی که بالا بهشون اشاره کردم صرف سرگرمی نبوده......

 

 

 

 

بازیگران خارچی مورد علاقه :

 

رابرت دنیرو ، انتونی هاپکینر ، جیمز کامرون ، آنتونی کویین ، آل پاچینو ، مل گیبسون ،و کلین ایستوود

و ....

 

البته این فیلم ها و اسامی هایی که الان نام بردم .. اسمشون همین الان به ذهنم رسد و شاید

خیلی ها  رو از جا انداختم ....





 

فلش :

 

این فلش جالب  رو که در مورد  مضررات سیگار هست  یه نگا بندازید!   

 

1-       زیر 18 سال نیبنه!

2-       یه کم بی تربیتی هستش! شرمنده!

3-       اون تیکه آخرش که شبیه صحنه پایانی فیلم باشگاه مشت زنی دیوید فینچر هست باحاله!






 

تصنیف هجران :  از حسام الدین سراج

 

دوستان ، در پـرده می گویم سـخن

گفته خواهد شد ، به دستان نیز هم

 

هر دو عالم یه  فروغ روی اوست!

 گفتمت  ،  پیدا  و پنهان نــیز است 

 

چون سر آمد دولت شب های وصل

بگذرد ، دوران هجــــــــران نیز هم





 

چگونه یک دوربین دیجیتال مناسب بخریم ؟

 

اگه شما هم مثل من در فکر خرید یه دوربین دیجیتالی خوب هستید ...(یک ساله تو فکرشم!!!) بد نیست یه نگاه به این مقاله که در مورد خرید دوربین دیجیتالی مناسب هست بندازید.. به زبان شیرین فارسی! به صورت پی دی اف هست و می تونید از اینجا داونلود کنید. برای اطلاعات عمومی و شخصی هم خوبه. برای من که مفید بود.

در انتهای خط...

 

I want ask of God loudly “Why do you create me?! Why?

 

Please tell me ,




...........جوابیه یه بنده خدا!

when you dont even know how to speak english and how to talk properly like a human,please dont talk.....you should say i want to ask god loudly that why did you create me??????this is english not that crap


ممنون از گوشزدی که کردی.... 

اندرزهای زندگی



 

کتاب اندرزهای زندگی نوشته جکسن براون .

او این کتاب را به عنوان هدیه ای برای پسرش شروع به نگارش کرد و تمام تجربیاتش را در یک

مجموعه دو جلدی تهیه کرد.

 

براون می گوید چیزی که من فکر می کردم فقط کار چند ساعت است . چندین روز به طول انجامید

هنگامیکه آنرا به پسرم دادم لحظه فوق العاده ای بود من تمام آن چیزهایی را که درباره یک زندگی

شاد و پربرکت می دانم به روی کاغذ آوردم!

 

و حالا آنرا تقدیم به پسرم می کنم ، پسری که در خیلی از مواقع آموزگار من بوده است.

پسرم چگونه یاری ات دهم تا ببینی ؟

اگر لازم باشد حتی شانه هایم را در اختیارت می گذارم،

تا بر آنها بایستی.

حالا بسیار فراتر از من خواهی دید.

حالا به جای هر دو ما خواهی دید.

اما به من بگو در آن دوردستها چه می بینی؟

 

 

تعدادی از این اندرزها ....

 

 

·          روز تولد دیگران را به خاطر داشته باش .

·          حداقل سالی یک بار طلوع آفتاب را تماشا کن.

·          اگر مجبور شدی با کسی درگیر شوی اولین ضربه را بزن و محکم هم بزن .

·          زیر دوش آب برای خودت آواز بخوان.

·          شجاع باش . حتی اگر نیستی وانمود کن که هستی . هیچکس نمی تواند تفاوت بین این دو را تشخیص دهد.

·          هیچ وقت سالگرد ازدواجت را فراموش نکن.

·          بهترین دوست همسرت باش .

·          کسی را که امیدوار است هیچگاه نا امید نکن. شاید امید تنها سرمایه او باشد.

·          طوری زندگی کن که روی سنگ قبرت بنویسند :(شخصی که از هیچ چیز در زندگی  اش پشیمان نبود.)

·          صدای خنده پدر و مادرت را ضبط کن . :)

·          انگیزه ات در ازدواج عشق باشد.

·          با زنی که بی میل غذا می خورد ازدواج نکن !  :))

·          فرصت قدم زدن با همسرت را از دست نده .

 

 

بقیه اندرزهای فوق العاده زیبا و مفید رو می تونید از  اینجا ، اینجا و بازم اینجا بخونید .


نوشته ها به صورت عکس هستند که می تونید سیو کنید و با خیال راحت بخونید.

راستش نمیدونم در مورد کدومشون صحبت کنم ... واقعا  همشون باحالند .

من که هر بار می خونم کلی روحیه و انگیزه پیدا می کنم !شاید منم یه روزی این کار رو انجام دادم!





گل گلدون ....


با شنیدن این آهنگ چه احساسی به شما دست میده؟من که  هر بار که گوش میدم.......

(به فرمت فلش هست)
 

 

آدولف هیتلر!

 

دوست دارید کتاب  نبرد من نوشته هیتلر رو بخونید .. می تونید از اینجا داونلود کنید ....

البته لازم هست که زبان انگلیسی تون فول باشه. ارزش یه کوچولو نگاه  کردن رو داره .



سه نفر ایرانی


سه نفر ایرانی


فرضیه: سه نفر ایرانی در موقعیت های مختلف قرار می گیرند. آنها در این موقعیت ها چه خواهند کرد؟

1)در یک کوپه قطار در فاصله وین تا فرانکفورت، روی سه صندلی کنار هم:
هر کدام یک کتاب یا مجله فرنگی دست شان می گیرند که معلوم نشوند ایرانی اند و برای احتیاط موبایل های خود را هم خاموش می کنند. و در صورت امکان جای شان را عوض می کنند و توی دلشان می گویند: خاک بر سر! نمی خواست بفهمم که ایرانیه.

.
.
.
.


15) در یک جزیره تنها:
یک فرض: هر سه نفر مرد باشند
اول یکی شان چلوکبابی ایرانی راه می اندازد، دومی راننده تاکسی می شود و سومی چون برای برگشتن به ایران دچار دپرسیون شده در حال شنا به سوی ایران در آب غرق می شود.

فرض دیگر: یکی از این سه نفر در جزیره زن باشد.
در این حالت هر دو مرد عاشق او می شوند، بعد به خاطر اینکه به رفیق شان نامردی نکرده باشند هر دوشان به زن بی اعتنایی می کنند، سالها می گذرد تا اینکه یک شب در حال مستی یکی از دیگری می خواهد با زن ازدواج کند، سر همین موضوع دعوا می شود و همدیگر را لت و پار می کنند.

فرض دیگر: دو نفر از سه نفر زن باشند
مرد عاشق هر دو زن می شود و یکی از زنها از مرد خوشش می آید، اما مرد کلاس می گذارد و به آنها بی محلی می کند. در نتیجه زنها هم یک انجمن فمینیستی راه می اندازند و پدر او را در می آورند.
 
فرض سوم: هر سه نفر زن باشند
تمام جزیره را می گردند و با چیزهایی که پیدا می کنند یک قایق درست می کنند و خودشان را نجات می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!‌


برای خوندن بقیه فرضیه ها اینجا رو ببینید.




 

چند وقتی هست زدم تو خط مو سیقی سنتی :)

آهنگ حالا چرا از کاوه دیلمی رو کسی شنیده ؟ خیلی باحال هستش!

آهنگ شور عاشقانه افتخاری هم جالب هستش . محمد نوری که جای خود داره!

در مورد شجریان هم بهتره چیزی نگم !  اما با تمام این اوصاف .......

 

آهنگ بوی بهشت حسام الدین سراج رو شنیدید؟ من که خدایئش حال کردم!

شما هم اگه دوست داشتید می تونید از اینجا گوش کنید و یا داونلود کنید .

 

 

تو را نادیدن ما غـــــــــم نباشــد           که در خیلت به از ما کـم نباشد

من از دست تو در عالم نیم روی           ولیکن چون تو در عالـم نــباشد

 

من اول روز دانستم که این عهد           که با من می کنی محکم نباشد

که دانستم که هـــرگز سازگاری          پــری را با بنـــــی آدم نبــــاشـد

 

 

                                                                                     تقدیم به تو


 

توی ایام عید فیلم های سینمایی نسبتا خوبی از تلویزیون پخش شد ..

اما خوب تا اونجا که من دنبال می کردم .. چند تا از فیلم ها بیشتر به دلم نشست و در واقع برام

تاثیرگذار بودش...

 

 

فیلم حرفه ای  :

این فیلم از اون فیلم هایی بود که بازیگر اصلی اون واقعا کارش درست بود .. فیلم با نگاه و اعمال

بازیگرا  همرا با یه موسیقی فوق العاده  زیبا اجرا می شد و تا اونجا که امکانش بود از دیالوگ استفاده

نمی شد...

 

فیلم سرگذشت آدل . ه ...:

این فیلم هم خیلی جالب بود .. درباره زندگی دختر ویکتور هوگو بود که درگیر یه عشق نافرجام شد و عاشق کسی شد که به اون خیانت کرد و گذاشت رفت ... و این دختر 4 سال دربدر دنبالش توی شهر های مختلف بود .. خیلی سختی ها کشید ...گریه های بازیگر اصلی فیلم رو واقعا می شد تو درون خودت احساس کنی.

 

 

و فیلم فرانچسکو که جدا زیبا بود .....


o + رو هم حتما ببینید .. خیلی باحاله!


یا علی

آنشرلی با موهای قرمز

 

«اللهم لا اله الا انت ، سبحانک و بحمدک رب ظلمت نفسی فاغفرلی انک خیر الغافرین »

 

خدایا! معبودی جز تو نیست ، تو پاک و منزه هستی ، تو را ستایش می کنم ، من به خود

ستم کردم ، مرا ببخش که تو بهترین بخشندگان هستی.

 

 

 

 

آنشرلی با موهای قرمز یادتونه که؟

من که خیلی  فیلمش رو دوست داشتم …..

آهنگ فیلم فوق العاده بود. مخصوصا با صدای نصراله مدقادچی  اون اولش…

از اینجا می تویند آهنگ رو داونلود یا گوش کنید.

البته با صدای خواننده  ….

 

اینم از متن شعری که می خونه!

 

 

 

 

WO wo wo wo wo wo oh

 

 I feel so unsure as I take your hand

 

And lead you to the dance  floor

 

As the music dies Something in your eyes 

 

Calls to mind a silver screen

 

And all its sad goodbyes

 

I’m never gonna dance again

 

Guilty feet have got no rhythm

 

Tought it’s easy to pretend

 

I know you’re not a fool

 

I should’ve  known better than to cheat a friend

 

And waste the chance that I’ve been given

 

So I’m never gonna dance again

 

The way I danced  with you oo oo ho oh

 

Time can never mend

 

 The Careless whispers of the good friend

 

To the heart and mind ignorance is kind

 

And there’s no comfort in the truth

 

Pain is all you’ll find

 

 

 

I’m never gonna dance again

 

Guilty feet have got no rhythm

 

Tought it’s easy to pretend

 

I know you’re not a fool

 

I should’ve  known better than to cheat a friend

 

And waste the chance that I’ve been given

 

So I’m never gonna dance again

 

The way I danced  with you oo oo ho oh

 

Living without your love

 

Tonight the music seems so loud

 

I wish that we could lose this crowd

 

Maybe it is better  this way

 

We’d hurt each other with the things We want to say

 

We could have been so good together

 

We could have lived  so good together

 

We could have been this dance forever

 

 

But now

                  who’s gonna dance with me
 

Please stay!

 

 

Now that you’re  gone

 

Was what I did so wrong  That you had to leave me alone

 

 

 

بی قرارم ، بی قرار لحظه های ناب تنهایی ، بی قرار بهانه ای برای گریستن ،

کاش سنگی از واژه ها شیشه سهمگین سکوتم را در هم می شکست .

کاش فقط یک بار آسمان بود ، من بودم و باران و شعری می سرودم

به بی قراری باران بهاری ، کاش ...

 

 

 

التماس دعا