عشق

 


اگر
عشق، عشق باشد، زمان حرف احمقانه است.

                                                                            «فروغ فرخزاد»

 

 

حکایت کنند: مردی را زنی بود که یک چشم آن سپید بود و مرد بواسطه زیادی محبت از آن بی خبر!

چون محبت کم شد، زن را گفت: این سپیدی چشم کی پدید آمد؟

گفت: آنگاه که محبت من در دل تو کم شد!

 

 

ساده رنگ

 

آسمان، آبی تر.

آب، آبی تر.

من در ایوانم، رعنا سر حوض.

 

رخت می شوید رعنا.

برگ ها می ریزد.

مادرم صبحی می گفت: «موسم دلگیری ست!»

من به او گفتم: «زندگانی سیبی است، گاز باید زد با پوست.»

 

زن همسایه در پنجره اش، تور می بافد، می خواند.

من «دوا» می خوانم،گاهی نیز

طرح می ریزم سنگی، مرغی، ابری.

 

آفتابی یکدست.

سارها آمده اند.

تازه لادن ها پیدا شده اند.

من اناری را، می کنم دانه، به دل می گویم:

«خوب بود این مردم، دانه های دلشان پیدا بود!»

می پرد در چشمم آب انار: اشک می ریزم.

مادرم می خندد.

رعنا هم.

                                  «سهراب سپهری»

 

 

 

چند تا لینک:

 

+ مرد سالاری یا زن سالاری یا فرزند سالاری؟! مطلبی جالب و قابل تامل.

 

+ دیوانه ای از قفس پرید   تلخ! :(

 

+آتش – همایون شجریان

 

 

 

چند تا آهنگ :

 

به یاد ایام گذشته چند تا آهنگ با سبک های مختلف  آپلود کردم ...

 

+ آهنگ سریال زیبای شب دهم ...

 

+ آهنگ مورد علاقه من از آلبوم سیب وحشی ...

 

+ آهنگ ماتسوری اثر کیتارو ...

 

+ آهنگ زیبا و آرامش بخش باران عشق اثر مجید انتظامی ...

 

+ یه آهنگ دیگه از آلبوم سیب وحشی ...

 

+ این آهنگ بیشتر در نمایشگاه های تکنولوژی روز دنیا به گوشتون میخوره!

 

+ آهنگ اون دوتا مست چشات  ابی!

 

+ آهنگی منسوب به بیژن مرتضوی ...

 

+ آهنگی زیبا از یانی ...

 

+ آهنگ سریال خوش غیرت

 

+ آهنگ  زیبای مهتاب اثر مجید اخشابی

 

                                   «باشد که مقبول افتد »

 

*با تشکر از حامد عزیز که اینوایت پرشین گیگ برام فرستاد تا بتونم این آهنگ ها رو آپلود کنم.

.

.

.

تا نمی دونم کی بدرور...

شل سیلوستر استاین

 

I didn’t say,”Don’t do it, babe”

When she picked up to go

I didn’t say, “Come back here, honey

And try with me once more”

And when she asked me if I loved her,

I just turned away

She’s gone, and now I’m hearing

All the things I didn’t say

I didn’t say. “I’m sorry, babe

Cause half the fault was mine”

I didn’t say. “We’ll work it out,

Cause all we need is love and faith and time”

I said,”If that’s the way you want it,

I won’t stand in your way”

She’s gone, and now I’m hearing

All the things I didn’t say

I didn’t take her in my arms and wipe away her tears

I didn’t say, “My life don’t mean a thing

if you ain’t here”

I thought of the many games I’d be free to play

But all I do is listen to

All the things I didn’t say

I didn’t say, “Take off your coat,

I’ll make some coffee, and we’ll talk”

I didn’t say, “The road away is such

A long and lonely endless walk”

I said, “ Goodbye, good luck,

God bless you and she slipped away

And left me here to live with all

All the things I didn’t say.

 

 

 

سلام

میلاد حضرت محمد (ص) مبارک باشه.

 

*بالاخره تونستم مرخصی بگیرم و چند روزی برگردم خونه و پشت سیستم بشینم.

برام جالبه که تونستم با بی اینترنتی کنار بیام! (البته چاره ای نیست)

توی سازمان تحقیقات و مطالعات که هستم  فقط دلم به کتابخونه اون خوشه و البته

رادیو پیام که از صبح تا بعد ازظهر همراه من هست. البته توی اتاقی که من هستم

یه خانم سرگرد هم هست که هر از چند گاهی سکوت اتاق رو میشکنیم و با هم گپی

می زنیم. هر چند که ایشون کمی به رادیو  و آهنگ های اون حساسیت داره!

 ولی خوب چاره ای نداره جز اینکه گوش بده!

 

*در حال حاضر دارم کتاب ایرانیان در میان انگلیسیها نوشته دنیس رایت رو می خونم.

کتاب خیلی جالبی هست در مورد رفتارهای ایرانی هایی که در زمان قاجار به انگلیس

سفر کردند. به ویژه سفرهای ناصرالدین شاه.

جالب اینه که بدونید در اون زمان  کشاورزان  انگلیسی توی مزارع خودشون سرودی رو

درباره  شاه ایران (ناصرالدین شاه) می خوندن.

 

*پنجشنبه ها روز خوبی هست . روزا که میریم توچال ... غروبا هم که میرم امام زاده

صالح و شمع روشن میکنم. ( یکی از شمع ها واسه امام زمان (عج) هست)

حس و حال قشنگی بهم دست میده. آروم میشم.

 

* نمایشگاه کتاب هم که چند روز دیگه شروع میشه. میدونم که همه منتظرش هستید.

فقط یه یادآوری اینکه اگه وقت داشتید حتما به نمایشگاه دوربین های دیجیتال و تجهیزات دیجیتال

مربوط به عکس  که توی هتل استقلال از تاریخ 14 تا 17 اردیبهست برگزار میشه هم سربزنید.

 

 

درخواست های من از خدا...

از خدا خواستم تا دردهایم را التیام بخشد.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   هر دردی را درمانیست و این تو هستی که باید درمان دردهایت را بجویی.

از خداوند خواستم تا جسم فرزند ناتوانم را توانایی بخشد.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   آنچه که باید تکامل یابد روح اوست، جسمش تنها قالبی گذراست.

از خداوند خواستم تا به من صبر عنایت کند.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   صبر حاصل سختی است، عطا شدنی نیست، بل آموختنی است.

از خداوند خواستم تا مرا شادی و شعف بخشد.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   من به تو موهبت بسیار بخشیدم، شاد بودن با خود توست.

از خداوند خواستم تا رنجم را کاستی بخشد.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   بهای رنج تو دوری از دنیا و نزدیکی به من است.

از خداوند خواستم تا روحم را شکوفا سازد.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   پرورش روح تو با تو، اما آراستن آن با من است.

از خداوند خواستم تا از لذایذ دنیا سرشارم سازد.

خداوند پاسخ گفت: نه!

                                   من به تو زندگی بخشیدم، بهره مندی از آن با تو.

از خداوند خواستم تا راه عشق ورزیدن را به من بیاموز.

خداوند پاسخ گفت: خوب بالاخره دریافتی که چه از من بخواهی.

به خاطر داشته باش که در مسیر عشق ورزیدن به من، به مقصد دوست داشتن دیگران خواهی رسید.

 

 

شعر اول که از شل سیلوستر استاین و این مناجات رو بارها و بارها خوندم و لذت بردم.

به همین خاطر تایپ کردم تا شما هم لذت ببرید...

 

* به نظر من بهترین حالتی که انسان مقابل پروردگارش قرار میگیره سجده هست...

این موقع هست که بی اختیار یاد جمله دکتر شریعتی می افتم که میگه

خدایا تو را شکر می گوییم به خاطر آنچه که به ما داده ای و از تو سپاسگزاریم به خاطر

آنچه که به ما نداده ای ...

 

شرمنده که این پست اینهمه طولانی شد. تازه بیشتر مطالب رو حذف کردم!

 

هزار حیله برانگیخت حافظ از سر فکر                در آن هوس که شود آن نگار  رام و نشد.