دل آرام...

 

هـر که دل آرام دیـــد از دلش آرام رفت             چشم ندارد خلاص هر که در این راه رفت

گر به همه عمر خویش با تو برآرم دمی            حاصل عمر آن دم است باقــــی ایام رفت

 

این شعر زیبا از شیخ اجل سعدی متن آهنگی قدیمی هست  اثر جــمال الدین منبری

فوق العاده زیبا و پرمعنا هست ...

قبلا متن کامل شعر رو در این پست گذاشته بودم اما آهنگ رو نداشتم . حال شمام می تونید

این آهنگ رو از  اینجا دانلود کنید یا بشنوید....

     لینک از محمد رضا اعلم

 

 

 

17 اردیبهشت بود... شب کار بودش و سیسـتم شرکت به خاطر شوک برقیTotal shut down   

خورد و باعث شد هر دو فاز به خواب فــــرو روند! خلاصه تا 6 صبح که سیستم مجددا راه اندازی

بشه دهانش صاف شد! در این فاصله هم گوشی موبایل زنگ میخورد یا مسیج میومد اما فرصت

نمی کرد حتی نگاه بهش بندازه. این به کنار! صبــح ساعت 6 که میخواست برگرده  خونه گوشی

 موبایل ظاهرا از این عدم توجه دلخور شده بود ترجیح داد به جای همراهیش به درون استخر Wc  

شیرجه برود! خلاصه این اتفاقات پیش درآمد بسیـــار خوبی برای اون روز بود! آخه نه شوک برقی،

نه Wc   ، نه گوشی موبایل و نه سیستم شرکت هیچکدوم نمی دونستند که  18 اردیبـهشت روز

 تولدش هست...

 

 

بی ربط:

وقتی توی متـــرو  در ایستگاه مورد نظر پیاده میشی و قطار زیرزمینی شروع به حرکت میکنه ...

وقتی به مسافرای داخلش که از کنارت عبور میکنند و هر لحظه بیشتر شتــاب میگیرند نگا میکنی

یه احساس سردی و یخ شدن سراسر وجودتو  فرا میگیره! یاد زمانی می افتی که سفرت توی این

دنیا به اتمام رسیده و  بایستی از قطار پیدا بشی... امیدوارم ایستگاه شما ایستگاه خوبی باشه!

 

  

Paradise

 

مغروران، فروتنی را به من آموختند..بی قراران صبوری را، بدکاران درستی را

و سر انجام نوادری که رو ح بی آلایشی دارند به من آموختند که از قلوبشان

معماهای مرئی و نامرئی هستی را بخوانم، به سهولتی که یک نوزاد جـهان

را از چهره ی مادرش می خواند...

 

 

+ آهنگ بی کلام Paradise    ساخته کِن جی  Kenny G

    باهاش زندگی کنید!

 

+  من و کویر تنهایی 

    سکوت هم شکست...

 

+ کتاب هایی که پیش از مرگ باید خواند!

   این جمعه و شنبه آف هستم و فرصت میشه برم نمایشگاه کتاب تا شاید بتونم

   پیش از مرگ چند تایی از این لیست رو تهیه کنم و بخونم.

 

بی ربط: چند وقتی میشه که حافـظه کوتاه مدتم به شدت آسیب دیده! سر کار که

برای خــودم چایی می ریزم وقتی یادم میاد بخورم که چای یخ شده باشه و بایستی

دوباره بریزم. بعضی اوقات هم این کار سه بار تکرار میشه!

 

Apocalypto

 

                                                        

انسان تنها نشسته بود با غم و اندوهی فراوان ...

همه ی حیوانات دور او جمع شدند و گفتند: "ما دوست نداریم تو را غمگین

ببینیم، هر آرزویی داری بگو تا ما برآورده کنیم. "

 

انسان گفت: به من قدرت بینایی قوی بدهید!

کرکس گفت: بینایی من مال تو!

انسان گفت: می خواهم نیرومند باشم.

پلنگ گفت: مانند من نیرومند خواهی شد.

انسان گفت: می خواهم اسرار زمین را بدانم!

مار گفت: نشانت خواهم داد!

 

و وقتی انسان همه این هدایا را گرفت او رفت.

و آنگاه جغد به بقیه حیوانات گفت:

انسان دیگر خیلی چیزها را میداند و قادر است کارهای زیادی بکند.

گوزن گفت: انسان به آنچه میخواست رسید، حالا دیگر او غمگین نخواهد بود.

جغد گفت: نه!

من حفره ای در انسان دیدم!

اشتیاق و حرصی شگرف که کسی را یارای پر کردن آن حفره نیست.

همان چیزی که او را غمگین خواهد ساخت و حرص او بیشتر و بیشتر

خواهد شد.

 تا روزی که دنیا خواهد گفت: "من دیگر چیزی ندارم که به تو

ببخشم، همه چیز من تمام شده است ..." 

 

 

نوشته های بالا قسمتی از دیالوگ های فیلم آخر الزمان ساخته مل گیبسن

هست.  جملات بالا چقدر پرمعنا هست! عین واقعیت هست که انسان امروز

داره یه همان سمت و سوی پیش میره! یعنی همون حرص و اشتیاق شگرف

که با هیچی پر نمیشه! هیچی!

فیلم خیلی خوش ساختی  بود و من تا آخر فیلم رو دنبال کردم.  فیلم درباره

قوم وحشی مایاها و دوران دور هست. اما یه جورایی زندگی حال مردم دنیا

و حکومت های اونا رو نشون میده.  توصیه میشه حتما فیلم رو ببینید.

 

از نکات قابل توجه این فیلم اینکه

بازیگر نقش اصلی فیلم شباهت عجیبی به رونالدینهو  برزیلی داشت!

آقای فرهاد صفی نیا در کار نویسندگی و تهیه کنندگی با آقای گیبسن

همکاری داشته!

 

 

*برای آپلود فایل در googlpages کافیه وارد اکانت خودتون بشید و قسمت

سمت راست گزینه آپلود رو انتخاب کنید و فایل مورد نظر خودتون رو از روی

سیستم browse کنید تا اون فایل بر روی فضای شما قرار بگیره. همین!

 

*آقا سعید، فیلم افسانه پاییز رو من از کلوپ های مجاز فیلم  تهیه کردم.

 

*فرید جان ممنون از دعوتت برای بازی آرزوها،  اما متاسفانه شاید من یا آرزو

ندارم و شاید هم اونقد زیاد هست که نمی تونم در 5 تا جای بدم!

لطفا منو از این بازی معذور بدار!

 

 

*آقای کاوه متاسفانه من همون آهنگ نصفه نیمه جام جهانی 90 رو داشتم

و نسخه اصلی اون رو گیر نیوردم.