تخلف آشکار نحوه قیمت گذاری سکه توسط بانک مرکزی!

با سلام و تشکر از برنامه وزین صرفا جهت اطلاع!
خواهشمند است در صورت امکان گزارشی در خصوص نحوه قیمت گذاری سکه در بانک مرکزی تهیه نمایید!

متاسفانه در قیمت گذاری سکه هیچ روش مشخصی وجود ندارد و جتی در روزهایی که بازارهای جهانی تعطیل می باشذ و در نتیجه قیمت انس جهانی ثابت می ماند باز هم شاهد قیمت گذاری های سلیقه ای ارزش سکه در بانک مرکزی می باشیم که باعث می شود قیمت سکه در بازار آزاد نیز افزایش پیدا کرده به گونه ای که حباب ایجاد شده به هیچ طریقی از بین نمی رود. در بسیاری موارد نیز در صورت کاهش انس جهانی با استفاده از اهرم دلار و بالا بردن نرخ اعلامی آن به گونه ای جبران کاهش انس رو داشته و از کاهش ارزش سکه جلوگیری می نماید.
البته الحق و انصاف در روش اتخاذ شده پشتکار و دقت فراوانی در جهت جلوگیری از کاهش ارزش سکه به کار گرفته شده که جای تشکر و قدردانی دارد!
در ادامه یکی از مثال های واضج و روشن اشاره می شود. دوشنبه 23 آبان ماه قیمت انس جهانی1780 بود و قیمت سکه بانکی حدود 606000 هزار تومان اعلام شد و امروز پنجشنبه 26 آبان انس جهانی 1760 بود و قیمت سکه بانکی بالای 609000 تومان اعلام شد! لازم به ذکر است که قیمت دلار اعلامی توسط بانک مرکزی که در نرخ گذاری سکه تعیین کننده می باشد نسبت به دوشنبه کاهش داشته! شاید ارقام ریاضی مربوط به محاسبات کارشناسان فرق میکنه!
البته این امر بارها و بارها اتفاق افتاده و تماس های مکرر با بانک مرکزی و بازرسی و حتی وزارت اطلاعات!!! نتیجه بخش نبوده است. گزارش های 20:30 و رساته ها و جراید نیز چاره ساز نبوده و ظاهر بانک مرکزی از خارج از کشور کنترل می شود و کاری به این حرفا ندارد و هدف خود را دنبال می کند!
خواهشمند است در این خصوص پیگری نمایید تا آخرین تیر ما به هدر نرود! در صورت لزوم همه گونه اسناد و مدارکی در مورد این تخلفات و باندبازی های آشکار در اختیار شما قرار داده خواهد شد. حتی به صورت حضوری و تلفنی در خدمتیم!
همه اینها صرفا جهت اطلاع برنامه صرفا جهت اطلاع بود
با تشکر