ماریا



4 آذر شد 2 سال!
مثل برق و باد گذشت...
این هم آهنگ مخصوص ماریا ماریا...






آخرین نظر دکتر سهند در خصوص آینده دلار و سکه...


نظر من تمام این مدتی که دلبر در حال استراحت است را به یکباره طی می کند.

دیروز برف پاک کن خودروی دوستم را دزدیدند! برای من هم که چندی پیش شیشه جلو را با میلگرد در یک شهر شمالی بدون کوچکترین ایجاد خصومت با دیگران و انهم در پارکینگ شکستند. کیف پول پدر و دامادمان را هم در دو دوماه گذشته از داخل خودرو دزدیدند. این جدا از سلسله دزدیهای سازمان یافته بانکها و ... از حساب مردم است.

بنده هنوز 500 دلار بانک شهر را نتوانستم وصول کنم ولی سپرده درهمی بانک سامان را به نرخ مبادله ای به ریال تبدیل کردم. سپرده ارزی بانک پارسیان هم بخش دیگری مانده تا وصول شود.

شرایط واقعا برای زندگی هر روز مشکل تر می شود.

در مورد شرایط اقتصادی ، بطورکل باید دلاری به وضعیت نگاه کرد.
از نظر دلاری ما در اوج تورم منفی هستیم. نرخ بهره در پایینترین میزان خود می باشد. یعنی در اصل نرخ بهره بانکی ، در حال حاضر منفی است. ارزش بازار بورس دلاری در کمترین میزان خود در 8 سال اخیر رسیده است علی رقم اینکه بسیاری از شرکتهای بزرگ در ده سال اخیر به ان وارد شده است. بیکاری در حداکثر و نرخ رشد اقتصادی منفی است. این شرایط در سیکل اقتصادی، خصوصیات ساعت 5-6 می باشد.

بنابراین بدترین کار ممکن در این شرایط شروع یک کار سرمایه گذاری مثل ساخت مسکن یا هر کار دیگر که پول را بلوکه کرده و بازگشت سرمایه ان به رونق بازار بستگی دارد خواهد بود.

بهترین کار هم سرمایه گذاری در بازار پول است که چون بازار پول معتمدی وجود ندارد. بنابراین نگهداری خود پول گزینه کم ریسک تریست.

البته بنده با متناظر کردن با شرایط اقتصادی امریکا سرمایه گذاری در طلا را خوب می بینم و از انطرف سرمایه گذاری در ملک هم در دو سال اینده در کشورهای اروپایی مشکل دار یا خود امریکا فکر می کنم جواب دهد.

در مورد خودمان هم ارزش بورس دلاری به کف خود رسیده است ولی باید منتظر نشانه های روشنی از رشد اقتصادی بود و مطمئن شد که ساعت از شش گذشته است و ان موقع وارد بورس شد. یک کم دیرتر ولی مطمئنتر بمراتب بهتر از این است که در باتلاق رکود و کاهش ارزش سرمایه گیر نماییم.

بنظر من اگر ساعت از شش بگذرد و افق روشنی پدیدار شود( نرخ ارزکنترل شود) ان موقع بورس می تواند بازدهی بین 300-400 درصد را در عرض دوسال داشته باشد. اما خوب قبل از هرچیز نیازمند یک تغییر اساسی در مسوولان فعلی سازمان بورس که سرمایه گذاران را بشدت به بورس بی اعتماد کرده اند می باشد. افراد جدید با نگرشهای جدید بیایند شاید که اعتماد سرمایه گذاران برگردد.

بنده این بار از این معاملات اتی به سود خارج شوم ، ان شالله دور اتی را هم خط خواهم کشید زیرا که با قوانین بی ثبات فعلی ،ترید بیشتر به قمار و شانسی شبیه شده است تا تحلیل.

اما در کل این 2800 و این سکه بنظر من کف قیمت است و رشد سریع نزدیک است . اکنون پنجره ای برای خروج فروشندگان باز است ولی این پنجره تا ابد باز نخواهد بود و دیری نپاید که فروشندگان بار دیگر نقره داغ خواهند شد.

پ.ن دلبر همان دلار هست. ضمنا دکتر پیشنهاد به سرمایه گذاری در زعفران می دهد با بازدهی حدود 100 درصد در طی یکسال آینده.


******************************************************


بنظر من بهترین کار در حال حاضر ، صادرات و ارزاوری به کشور است. هر یک دلار که به کشور وارد شود منفعت خود و هموطنان را در بر خواهد داشت.

بنابراین باید همت کرد و راههای صادرات و ارزاوری را جستجو نمود و در این زمینه فعال شد.

با رشد نرخ ارز قیمت تمام شده بسیاری از کالاها در ایران کاهش مناسبی یافته است و قابل رقابت با دیگر محصولات خارجی شده است.

گرچه کاهش تعداد واگن و کشتی و یا حمل نقل جاده ای ، سختی هایی را بوجود اورده است ولی بنظر من هنوزهم می توان بر این مشکلات فائق امد و این مورد هم اجر دنیوی و هم اخروی خواهد داشت بطوریکه شاید بتوان ادعا کرد که ورود ارز به کشور در حال حاضر ثوابش از بسیاری از کارهای بی فایده دیگر بیشتر است.

اگر خودمان نمی توانیم صادرات کنیم، دوستان معتمدی را پیدا کنیم که بتوانند صادرات کنند و در کار انها سرمایه گذاری دلاری کنیم.

اگر هم خیلی ریسک گریز هستیم همان نگهداری پول تا فراهم شدن گزینه سرمایه گذاری مناسب ، منطقی است.

البته بابد توجه کرد که ریال پول نیست.


*************************************************************

بنده توصیه خرید و فروش نمی کنم ولی اگر به بنده بگویند بیا پولت را در بانک بگذار و 500 درصد سالانه سود بگیر، حتی لحظه ای در بانک قرار نخواهم داد.

پول بی زبان را در بانک گذاشتن یعنی دادن گوشت به گربه.

تبدیل پول بی زبان به ریال در مقطع فعلی یعنی ورود در بازی سراسر باخت پانزی اسکیم ریالی.

وقتی رشد اقتصادی منفی است ، تمام سودی که به سپرده شما در بانک می دهند درواقع از اصل همان سرمایه خودتان است. و این اساس کلاه برداری پانزی است که در مورد ریال در حال انجام است.

شما اکنون 30 میلیون تومان دارید که معادل 10 هزار دلار است.بعد از پنج سال با سود 20 درصد شما 60 میلیون تومان خواهید داشت که در بهترین حالت در ان موقع 3000 دلار هم نخواهد بود!!! یعنی پنج سال پول خود را داده اید، 70 درصد ان را بر می دارند ، به شما با منت 3000 دلار پس می دهند و شما خوشحالید که سود کرده اید.

بنده بارها از سال گذشته گفته ام که برای سرمایه گذاری، نگرش ریالی را فراموش کنید.
وقتی شرایط مساعد شد کمی دیرتر اما مطمئن تر وارد سرمایه گذاری ریالی می شویم.
تازه وقتی شرایط مساعد شود ان موقع انقدر سرمایه گذاری های ریالی مناسب وجود خواهد داشت که سپرده بانکی در مقابل ان هیچ است.

سکه 1144

دلبر  2840

آتی آذر 1157

آتی دی 1190

زعفران درجه یک قائنات  کیلویی  3.5 م



نظرات 2 + ارسال نظر
سارا (سایبان عشق) شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:06 ب.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.ir/

:)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:53 ب.ظ

linke ahang kharabe

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد