برای ۱۶ آذر

الان از میدان انقلاب میام. ساعت 15:30 که از شعبه که زدم بیرون برخلاف هر روز که از مترو استفاده میکردم تصمیم گرفتم تا پیاده به سمت دروازه دولت برم تا از بی آر تی استفاده کنم و ببینم  وضعیت میدان انقلاب به په صورت هست. آخه از بعضی از مشتریان شنیده بودم که سمت انقلاب شلوغ هست. 

 اتوبوس از میدان فردوسی که گذشت ترافیک سنگین شد و من وقتی مردم رو توی پیاده روها دیدم تصمیم گرفتم پیاده شم. چهار راه ولیعصر خیلی ازدحام بود و من پیاده شدم. نیروهای ضد شورش دائم به این طرف اونطرف لشگرکشی میکردن. مردم در خیابان های اطرف جمع شده بودن و خیلی ها در حال تردد به سمت میدان انقلاب و بالعکس بودند. کاملا مشهود بود که همه برای اعلام حضور خودشون رو به اونجا رسونده بودن. متاسفانه شاهد باتوم خوردن چند تا از هموطنام بودم. به پیرزن و پیرمرد رحم نمی کردن. بیشتر ضاربان لباس شخصی هایی بودن که باتوم به دست مردمی که شعار میدان و یا اجتماع میکردن با پرخاش پراکنده میکردن. به مشت بچه بسیجی که دهنشون بوی شیر میداد.

آفرین به زنان تهران! واقعا برام جالب بود حضور مادرانی که همراه با دخترشون اومده بودن تا اعلام حضور کنند. وقتی از کنار همدیگه رد میشدیم و همدیگر رو میدیدم انرژی میگرفتم و قوت فلب. اینکه احساس میکردیم تنها نیستیم. از 12 فروردین به سمت انقلاب خیابون رو بسته بودن و کسی حق عبور نداشت و باید از خیابون های پایین یا بالا میرفت. میان بر زدم و اومدم سمت انقلاب اونچا هم شلوغ بود. ترافیک شدید. همه به همدیگه نگاه میکردن و زیر لب زمزمه میکردن.

تصمیم گرفتم به یاد 25 خرداد پیاده برم خونه و تا بهبودی پیاده رفتم. ترافیک سنگین بود و مردم دائم در حال رفت و آمد. خوشحال بودم از اینکه حداقل تونستم کوچکترین کاری که از دستم بر میامد انجام بدم. با وجود مشغله زیاد اینا رو اومدم اینجا مکتوب کنم تا این روزها رو فراموش نکنم.

حکومت به کفر باقی می ماند اما به ظلم نه...

  

شانزدهم آذرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت. ساعت 18:00

نظرات 9 + ارسال نظر
یک زن دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:30 ب.ظ

پس خسته نباشید...
متاسفم از اینکه از شهرم دورم...حسرت بودن تو اون جمیعت رو دلم مونده.

حمید دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:51 ب.ظ

کس نگو عمو

ستاره دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:53 ب.ظ http://tanha1989.blogsky.com

سلام دوست عزیز خوبی؟
خسته نباشید آزادی نزدیک است حیف که از وطن دورم کاش منم اونجا بودم و میتونستم شرکت کنم
اگه خواستی به من سر بزن خوشحال میشم
منتطر حضور گرمت هستم

Sajjad MLBK دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:53 ب.ظ http://mlbk.33ir.com

سلام...
وبلاگ خوبی داری...
من سجاد هستم...
اگه تونستی یه سرم به من بزن...
خوشحال میشم تو نظر سنجی شرکت کنی...
موفق باشید...

سارا (سایبان عشق) سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:35 ب.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.ir

روز دانشجو شیراز به شدت بارونی بود! من تقریبا تمام روز رو بیرون بودم اما جمعیت به اون معنا پخش نبودن. شاید سمت دانشگاه منسجم شده بودن که من نتونستم اونجا باشم. اما در کل روز پر تکاپویی بود! نه آرامش داشت نه سکوت! مشخص بود که تو فکر مردم چی میگذره!
محدودیت ها هم که مثل قبل اعمال شده بود! اما در کل واسه منم روز خاطره انگیزی بود!

خاطره چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:53 ق.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

چه خوب
به ظلم نمیماند اما چقدر دیگر باید صبر کرد؟

qasedak دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ب.ظ

salam salam ,inqad goder share o like kardamo comment nazashtam ingari dige yadam rafte :D hamishe ba goder matalebet ro mikhonam,ba goshi daram comment mizaram,font farsi nadare,farsi ro ham nemitonam bebinam!
...kash moejezei mishodo hame chiz 2rost mishod,delam gerefte az inja az in admha ,gahi hes mikonam bazicheim baziche 2taraf hata!!! emsal sal khubi nist aslan hamehaash darad be negarani migozarad!
kheli movazebe khodnt bash.
fadat:-*

امید رضا جمعه 4 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ

من کتاب امام حسین و ایران اثر کورت فریشلر رو می خواستم البته خیلی مدل ها را دیدم ولی تمامش ۵۰۰ یا ۶۰۰ صفحه است و من میدونم که اصلش ۹۹۹ صفحه است و آن را سانسور کرده اند پس لطفا اگر اصلش را دارید من را خبر کنید حاضرم آن را بخرم

shokoofe جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:51 ب.ظ

هی 13 آبان هی 16آذر!!!!!!


به کجاچنین شتابان.........؟؟؟؟؟؟


ظلم هیچوقت نمیتونه حکومت بدست بگیره بحمدالله مردم این خوب فهمیدن

این انقلاب برای امام زمان قیام کردوتاظهوردولت یارباقی می ماند

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم احفض رهبرناومقتدانا الامام خامنه ای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد