ارغوان

 

ارغوان شاخه همخون جدا مانده من
آسمان تو چه رنگ است امروز؟
آفتابی ست هوا؟
یا گرفته است هنوز ؟
من در این گوشه که از دنیا بیرون است
آفتابی به سرم نیست
از بهاران خبرم نیست
آنچه می بینم دیوار است
آه این سخت سیاه
آن چنان نزدیک است
که چو بر می کشم از سینه نفس
نفسم را بر می گرداند
ره چنان بسته که پرواز نگه
در همین یک قدمی می ماند
کورسویی ز چراغی رنجور
قصه پرداز شب ظلمانی ست
نفسم می گیرد
که هوا هم اینجا زندانی ست
هر چه با من اینجاست
رنگ رخ باخته است
آفتابی هرگز
گوشه چشمی هم
بر فراموشی این دخمه نینداخته است
اندر این گوشه خاموش فراموش شده
کز دم سردش هر شمعی خاموش شده
باد رنگینی در خاطر من
گریه می انگیزد
ارغوانم آنجاست
ارغوانم تنهاست
ارغوانم دارد می گرید
چون دل من که چنین خون ‌آلود
هر دم از دیده فرو می ریزد
ارغوان
این چه راز ی است که هر بار بهار
با عزای دل ما می اید ؟
که زمین هر سال از خون پرستوها رنگین است
وین چنین بر جگر سوختگان
داغ بر داغ می افزاید ؟
ارغوان پنجه خونین زمین
دامن صبح بگیر
وز سواران خرامنده خورشید بپرس
کی بر این درد غم می گذرند ؟
ارغوان خوشه خون
بامدادان که کبوترها
بر لب پنجره باز سحر غلغله می آغازند
جان گل رنگ مرا
بر سر دست بگیر
به تماشاگه پرواز ببر
آه بشتاب که هم پروازان
نگران غم هم پروازند
ارغوان بیرق گلگون بهار
تو برافراشته باش
شعر خونبار منی
یاد رنگین رفیقانم را
بر زبان داشته باش
تو بخوان نغمه ناخوانده من
ارغوان شاخه همخون جدا مانده من

...

  هوشنگ ابتهاج                           

نظرات 14 + ارسال نظر
شیوا شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:00 ق.ظ

تولدت مبارک

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام...دوست عزیز تنهائی و دوری از خانواده را تجربه کردم ....دور از خانه و در بدترین شرایط ....گر چه تجربه ها آموختم ولی به قول پدرم دور از خانه به هر جا که برسی ارزش ندارد از عزیزانت دور باشی....

سارا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:03 ب.ظ

سارا (سایبان عشق) چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:06 ب.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.ir

سلام.
خوب شد بالاخره نوشتی. واقعا نگران بودم...
اما بعد این همه مدت فقط با یه شعر؟ اونم یه شعر غم انگیز؟؟؟
هرگز دلت غمگین مباد.
شاد باشی گلپسر

گلاره پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:03 ب.ظ http://gelareh.blogfa.com/

سلام ، خوشحالم که برگشتی ... لطفا دیگه اینقدر طولانی بی خبرمون نذار

یاس شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام خیلی غم انگیز بود. دلم گرفت. اگه اشتباه نکرده باشم اردیبهشت ماه تولدتون بود . اگه ذهنم اشتباه نکرده تولدتون مبارک. همیشه شاد باشی چون شادی امید رو به دنبالش داره.

قاصدک بی خبر یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:26 ب.ظ

روزگار بهتری می رسد
کمی شکیبا باش
و تا آن زمان....
خود را باور بدار
همواره هوشیار,
بکوش تا دور نمای هر چیزی را در نظر آوری
مهمترین ها را به یاد بسپار
فراموش مکن که دیگری نگران توست
در جستجوی بهتر باش
بیاموز درسهای آموختنی را
"با تکیه به توانای , لبخند خود و خوشبینی"
به سوی گنجینه های درون راه بگشا
اینهاست.... پاره های یگانه وجودت
"آری روزگــــــــاری بــــــهتری از راه مــــــی رسد ;) "

..............
خدا کند همیشه شاد کام باشی :)

ارتباط سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:56 ق.ظ http://www.ertebat.blogsky.com


بکاریم نهالی سر هر پیچ کلام ...
خوشحالم که وبلاگ شما رو اگرچه به صورت کاملا تصادفی ، پیدا کردم . واقعا وبلاگ جالبی دارید .
خیلی تمایل به تبادل لینک با شما رو دارم . دوست دارم لینکتون رو تو سایتم داشته باشم تا هر وقت هم خودم و هم بازدید کننده هام دلمون خواست بتونیم بهت سر بزنیم .
اگه مایل به تبادل لینک باشی دوست دارم سایت من رو با نام
۩۞۩صحنه دارترین فیلم سال۩۞۩ لینک کنی . و حتما به من اطلاع بده که وبلاگ تو رو با چه نامی لینک کنم .
ارتباط

خاطره چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:28 ق.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

سلام
تولدت بود؟
تولدت مبارک
بعد عمری؟
دیگه داشتم نگران میشدم

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام امید جان تولدت مبارک ایشالا صدو بیست ساله شی ایشالا که به تمام آرزوهات برسی چه خبر/
اوضاع کاریت خوبه؟

عاطفه چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام امید جان تولدت مبارک ایشالا صدو بیست ساله شی ایشالا که به تمام آرزوهات برسی چه خبر/
اوضاع کاریت خوبه؟

سزار جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:56 ب.ظ

سلام
من آهنگ اصلی و نسخه کامل جام جهانی ۱۹۹۰را پیدا کردم ولی نمی دونستم چه جوری در سایت بزارم .
اگه مایل هستید به ایمیل من نامه بدید و لطف کنید بگید که چه جوری در سلیت بزارم یا برایتان بفرستم .
مزید تشکر است .

نیاز سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:06 ب.ظ http://www.takro.net

با سلام و عرض ادب

و تشکر از سایت خوب و مفیدتون

می خواستم اگر مایل هستید با سایت شما تبادل لینک کنم

فقط اگر لطف کنید موضوع لینکتون را برام بفرستید ازتون ممنون می شوم

و لطف کنید لینک سایت ما را با موضوع درج آگهی رایگان قراردهید

با تشکر و آرزوی موفقیت بیشتر شما

www.takro.net

شوکا سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ق.ظ http://hajieh.wordpress.com

سلام
واقعا به خاطر آهنگ های spanish ازت ممنونم ، تنها آرامش بخش دوران کنکورم بود !
و یه خواهشی که ازت دارم اینه که دوباره شروع کنی به خوندن برا داروسازی چون مطمئنم که قبول میشی .( با توجه به نوشته های قبلیت می گم )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد