مرا اندکی دوست بدار ولی طولانی

 

جلوی من قدم برندار، شاید نتونم دنبالت بیام، پشت سرم راه نرو، شاید نتونم رهرو خوبی باشم، کنارم راه بیا و دوستم باش.

شما از کدوم دسته دوستها هستین؟

 

دسته اول  آدمایی که دوست رو برای طی کردن پله های ترقی خودشون می خوان و فقط این براشوت مهمه که دوستشون منفعتی براشون داشته باشه در غیر این صورت اون رو رها می کنن.

 

دسته دوم  آدمایی که خیلی رمانتیک عمل می کنن و اغلب احساسات بر عقلشون حاکمه.این دسته افراد خیلی زود عاشق می شن البته دست خودشون نیست ذاتاً اینجوری هستن.

 

دسته سوم  آدمایی که واقعاً برای دوستی ارزش قائلن.

اگر از دسته اول هستین من واقعاً براتون متأسفم و هیچ حرفی با شما ندارم.

اگر از دسته سوم هستین من بهتون تبریک می گم.

اما دسته دوم تو رو خدا یه کم بیشتر فکر کنید به کسی که الان با اون دوست هستین ببینید این آدم اصلاً ارزش وقت و حرفا و محبت شما رو داره یا نه روی این مسأله خوب فکر کنید :

1- این آدم ارزش داره: برای حفظ این دوستی هر کاری که از دستتون بر میاد انجام بدین با حساسیت های بیخودی و تعصب های بیجا این دوستی رو خراب نکنیدیادتون باشه دوست واقعی اونی هستش که وقتی میاد که تموم دنیا از پیشت رفتن.

 

2- این آدم ارزش نداره: معطل چی هستی رهاش کن اسم رابطه خودتو عشق گذاشتی درصورتی که این فقط یه جور عادت کردن به یه فرده! فقط کافیه از امروز ساعتهایی رو که با اون بودی به کار دیگه مشغول بشی تا بهش فکر نکنی دوستی خوبه که بهت شخصیت بده باعث رشد فکری بشه نه اینکه همش اعصابت رو خورد کنه یا وقتت بیخود باهاش تلف بشه. دنبال یه دوست خوب باشین و من قول میدم وقتی دنبال کسی می گردی پیداش می کنی امتحان کن ضرر نداره.

یادتون باشه دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند فردی که آهنگ قلبت رو می دونه و می تونه وقتی تو کلمات را فراموش می کنی اونا رو واست بخونه.

 

جمله تأکیدی مثبت این هفته: در آنچه برای من اتفاق می افتد خیری نهفته است.

اینم یه کلیپ قشنگ برای تمام دوستای خوبم

نظرات 18 + ارسال نظر
بچه های اعماق جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:17 ب.ظ http://www.bohtan.blogsky.com

دوستی رسم قشنگیست
عاشقی جرم قشنگیست به انکار مپپوش
سلام عزیزم نوشتت پر محتوا و زیبا بود جای لینکت حتما تو بلاگ من هست
خوش عاشق باشی
فعلا..........

سارا (سایبان عشق) دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 09:36 ق.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.com

سلام.
من برگشتم. ولی چقد دو هفته سخت گذشت!
می دونی امید... من واسه دوستی ارزش بیش از حدی قائلم. شاید همین باعث شده که همه بهم نصیحت می کنن که سارا یه ذره کوتاه بیا. همه ارزش دوستی رو ندارن. ولی من دوست بودن و دوست داشتن و کلا دوستی رو دوست دارم. این خصلت منه. واسه همه ی دوستام ارزش قائلم حتی اگه اونا....
راستی....
امید من می دونستم اگه یه سالم نیام امید بازم سراغم رو میگیره! سارا کجاست؟؟ از این بابت خیلی خوشحالم.
دوستی تو رو هم دیدم. شاید از بهترین نوع دوست بودن همین باشه.
دلم میخواد فرصتش پیش بیاد باز با هم صحبت کنیم.
واسه همه چی ممنونم.
شاد و خوش باشی و خدا به همرات

مهتاب دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:51 ب.ظ http://mooney.persianblog.com

سلام...بابت این همه تاخیر معذرت! و بابت اینکه جویای حالم بودی بینهایت ممنون:) خیلی خوشحالم که میتونم دوباره مطالب خوبت رو بخونم و متاسف که چندتایی رو از دست دادم...در مورد پستت باید بگم ؛ شاید اغلب آدمها جزء هر سه دسته باشند یا دو تا و بعضآ‌ تک حالتی...من خودم تصورم اینه که با توجه به نوع رابطه و شرایط هستش که آدمها نسبت به دوستانشون موضع میگیرم و آخر سر هم اینکه بهترین راه حفظ حالت تعادل در هر کاریه و با راه حلی که گفتی هم برای حالت دوم موافقم!

خاموشک سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:14 ق.ظ http://l

اندکی تورا دوست می دارم طولانی

ماندانا-۹۷۱ سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:02 ق.ظ

من اصولا از دسته چهارم هستم(دوستی کیلو چنده؟)

سیبگل سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:04 ق.ظ http://sibgol.persianblog.com

سلام.راستش به نظر من شاید چند دسته ی دیگه از انواع دوستی هم داریم . چون من هر چی فکر کردم ۱۰۰٪ جزو هیچ کدوم نبودم. من با دوستام خوب دوست میشم!!!! دوستام رو دوست دارم . شاید بشه گفت تلفیقی گروه ۲ و ۳ ام با کمی مخلفات اضافی!! راستی به یاس اومدنش رو تبریک می گم . امیدوارم یاس هم به من سر بزنه . خوشحال می شم . بعدشم که احتمالا اگه خدا بخواد امروز قراره به روز کنم . زیاده عرضی نیست ....

میلاد سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:38 ب.ظ

سلامI was listening to some of the songs that you have in your weblog. As soon as I got to Ya-hosaini, I was flying. I loved it too much that I couldn’t prevent my tears. Could you please let me know the name of this cassette/CD and how can I get it? I would be grateful if you kindly tell me where I can get it in the Internet, as I am not in Iran to be able to buy it.

Regards

Milad


سیبگل چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام .کجایییی ؟ بابا دیگه کم کم داریم نگران میشیم ها ...

امید پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 09:36 ق.ظ

همه در مورد نوشته هات گفتن .. من در مورد کلیپ میگم! فوق العاده قشنگ بود. مرسی...

بهار یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:55 ق.ظ http://khaatoon.blogsky.com

سلام امید جان.من اصلآ نمیدونستم دوباره داری مینویسی.خوشحال شدم. در ضمن حرفاتو راجع به دوستی کاملآ میفهمم.امیدوارم طبیب دل بیمارت هم زودتر بیاد . :)

زهرا چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:26 ب.ظ http://zahra-hb.com

بی نهایت زیبا نوشتید..

مریم شنبه 13 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:40 ق.ظ http://maryam.co.sr

چه قشنگ!

فرزانه جمعه 19 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:47 ب.ظ http://farzaneh.ws

دوست خوبم چطوری؟

President Evil شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 02:35 ق.ظ http://opinion.persianblog.com

سلام امید! بعد از مدتها تونستم صفحه وبلاگتو واز کنم. راستش یه مطلبت بود در مورد سفارش های یه پدر به پسرش؟ اونو به انگلیسی برگردوندم و تو کلاسم خوندم! خیلی خوششون اومد! راستی این نوشته ات در مورد دوستی منو یاد یه موضوعی انداخت. نگاه که میکنم میبینم حدود 70 درصد آخرین پست بچه های وبلاگ نویس در مورد دوستی و عشقه (به انحای مختلف)... موفق باشی و التماس دعا

سیبگل پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:01 ب.ظ

سلام . شما کجایی؟ من که ارومیه کامپیوتر ندارم و نتونستم بیام .شما دیگه چرا؟

ش۳ئخخد چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 07:51 ب.ظ http://www.everalive.persianblog.com

می دونی اسمت یاد چی می اندازه ...یاد یک دوست.یک همکلاسی که بیشتر از ۴ سال ندیمش .تنها چیزی که یادگار دارم ازش یک کارت تبریک نوشته من از تو خوشگل ترم..یا به قول خودش دارم میمرم از خوشگلی...اسمش شبنم بود توی پارک ملت از امید خوشش میاد .امید اسکیت بازی می کرد و شبنم نگاه و بدش یاد گرفت تا تو زمین با اون باشه.. یادمه تو کلاس شبنم یک ریز از امید ی گفت باورم نشد.وقتی فهمیدم تنها یک کلمه از امید شنیده اونم ببخشید.چون شبنم داشت می افتاد پسره معزرت خواست که حولش داده.اره فقط یک کلمه.من فکر می کردم که شبنم امید با هم دوستند.گویا ۲ تاشون می دونستن که می خوان دوست هم باشن...بقیه داستان خبر ندارم چون اومم کانادا...ولی می دونم اسم امید تو دیوارهای مدرسه تو دفتر خاطرات بچه ها بود.چون امضا قلب شبنم بود.نمی دونم با هم دوستند یا نه ولی امیدوارم دوست باشن یک دوستی پایدار...اگهکسیدلتو شکوند بدون خدا دل اون فرد میشکنه...امیدوارم دوستان خوب پیدا کنی...روز خوبی داشته باش

انا پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:11 ق.ظ

salam omid
khobi?
kheili vaghte azat khabar nadaram
nemidonam chera injoori shodi?
hatman az halet
mano ba khabar kon

فرزانه سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:08 ق.ظ http://farzaneh.ws

سلااااااااام.
مرسی از لطفت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد