سینما پاسبخش!!

 

پنجشنبه ای که گذشت پاسبخش بودم و بایستی شب رو در نــاحیه می موندم

بعد از خوردن نـــــهار به اتاق پاسبخشی  که در گوشه ای از محــوطه و به دور از

آسایشگاه سربازها  قرار داشت رفتم...

اتاقی سه در چهار که پنجره ای بزرگ داره  که مزین به پرده کرکره ای کـرم رنگی

هست. در یه گوشه اتاق گاوصندوق بزرگی هست که برای نگهداری تسلیحــــات

می باشد (البته غیرهسته ای!) . محتویات اون هم شامل 4 تا یوزی و 3 تا کلاش

که کلاش ها پر هستند. خلاصه اگه نیاز به سلاح گرم داشتید در خــدمتیم! : دی

البته از گاوصندوق گوشه اتاق به عنوان زیر تلویزیونی هم استفاده میشه. تلویـزیون

21 اینچ رنگی صا ایران! یه تختخواب فلزی، چند تا پتو، صنـــدلی و میز سایـر لــوازم

موجود در اتاق هست. رفتم روی تخت و دراز کشیدم البته کنترل در دست...

طبق معمول ابتدا نگاهی به سمت دیوار کنار تخت انداختم و باز اون جمله کــذایی

رو خوندم که با خط خوش و ریزی نوشته شده .... ای پاسبخش تنها و مظلوم !!

 

تصمیم داشتم استراحت کنم اما با دیدن فیلم سنمایی شبکه دو خواب به کلی از

سرم پرید! همــه این مــقدمه چینی ها برای این بود که در مـــورد فیــلم سینمایی

حرف بزنم... فیلم سینمایی سه شنبه ها با موری

یــکی از اون فیلم هایی بود که واقـــعا ارزش دیـــدن و از خواب زدن رو داشت. چه

دیالوگهای نابی...پیرمرد فیلم حرف های جالبی می زد.

 

+ فکر کن که یه پرنده کوچک روی شونه هات نشسته و هر روز ازش بپرسی که

   آیا امـــروز اون روزی هست که باید بمیرم؟! صدای قلـــب اون پـــرنده کوچک رو

   میشنوی؟! اگـه همه انسان ها به این باور اعتقاد داشتند جور دیگه ای زندگی

   می کردند.

+ هیچ چیز برای انسان به اندازه وابستگی خجالت آور نیست!

+ زندگی سراسر تجربه است. اما مهم اینه که چطور این درس ها رو حفظ کنیم.

+ زندگی چیزی نسیت جز ارتباط بین انسانها

 

+ سعی کن همیشه، همه رو دوست داشته باشی.

 

فیلم سه شنبه ها با موری که تمام شد زدم کانال چهار که خوشبختـــــانه

همرمان بود با آغاز برنامه سینما چهار....

رودخانه مرموز ساخته کلینت ایسوود که یه زمانی عاشق بازی هاش

توی ژانرهای وسترن بود. شخصیت جالبی بود. تحلیل قبل از نمــــایش فیلم

جالب و مفید بود. نمیدونستم کلینت ایـسوود خودش آهنـگ فیلم رو ساخته

و اینکه فیلمبرداری اون تنها در سی و نه روز انجام شده!!! خیلی جالبه.

داستان این فیـلم هم جالب بود به خصوص که بازی شـان پن هم عالی بود

بدجوری تحریک شدم که فیلم نابخشوده کلینت ایسوود رو ببینم.

 

خـــلاصه عــــصر پنجشنبه خوبی بود . بعد از پایان فیلم رفتم به اتاق کارمون،

هوا بارونی بود و پنجره باز ..

رادیو رو روشـن کردم و کتاب امام حسین (ع) و ایران  از  کورت فریشلر

نویسنده آلمانی رو گذاشتم جلوم و شروع کردم به خوندن. رسیدن این کتاب

دست من برای خودش جریانی داره. (ترجمه ذبیح الله منصوری)

باران به شــدت می بارید و رادیو پیام آهنگی رو پخش می کرد که متنش این

بود ....

          رفتن تو آخر یک جاده نیست...

                                                آخر تمومه جاده هاست...

 

 

+ تیتراژ زیبای مجموعه تلویزیونی اولین شب آرامش!

   فیلم جالبی هست. لینک از آی آر تی وی

 

+ لغت نامه آنلاین آلمانی به فارسی و بالعکس

   خیلی به درده میخوره!

 

 

 

نظرات 19 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ب.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
سربازی هم دورانی دارد.اما چیزه جالبی نیست
من که معاف شدم.تجربه ای ندارم.اما امیدوارم زود تمام کنی

.... جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:53 ب.ظ http://www.doroghcity.blogsky.com

سلام
فیلم سه شنبه ها با موری رو من هم خیلی تاثیر گذاشت یکی از بهترین ها بود من شبی که این فیلم رو دیدم تصمیم گرفتم همه رو ببخشم

شرتو شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:32 ق.ظ http://sharto.doxdo.com

سربازی اونقدر هم که همه ازش می‌نالن و فرارین به نظر بد نمی‌آد. عالمی برای خودش! این سه‌شنبه‌ها با موری رو دیدم. فیلم قشنگیه. اما رودخانه‌ی مرموز رو یادم نمیآد دیده باشم. نابخشوده رو هم ببین. ارزششو داره. البته خیلییییییی وقته پیش دیدمش، اونموقع سلیقه‌ی فیلمم فرق می‌کرد!

سارا (سایبان عشق) شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:34 ب.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.com

داداشیم سلام.
پست قبلیتو هنوز نخوندم! این نوشتت رو که خوندم خندم گرفت! گفتم واقعا سینما بوده! از خونه بیشتر خوش گذروندی انگار! مثلا اونجا بودی نگهبانی بدی! اونوقت میگی یا لالا یا تی وی! حالا کتاب رو تازه اگه فاکتور بگیرم!! :دی
بعدشم اینکه جمله ها واقعا قشنگ بودن. ممنون! چون من هیچ کدوم از فیلما رو ندیدم.
راستی چی شده رفتی تو خط آلمانی؟ بذار بخونم پست قبلیتو شاید بفهمم.
یه چیز دیگه...
من یه اسلحه کمری توپ می خوام! (یه هفت تیر باحال) خودت گفتی سفارش بدم دیگه!
شاد باشی داداشی گلم.
فدای تو...سارا

سیبگل شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:24 ب.ظ

عجبا . منم فیلم رودخانه ی مرموز رو دیدم . اما هیچ ربطی بین اسم فیلم و خود فیلم نبود . حسابی زدی تو خط آلمانی هاااا .... موفق باشی سرباز سرزمین عزیزمان :)

jojo شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:32 ب.ظ

من هیچ کدومشو ندیدم :(
یک روز معمولی رو دیدی خیلی باحال بود :)
امشبم که می خواستم اولین شب آرامششششششششش:D روببینم مهمونی بیدیم;)
الهی همه روزهات همینطوری خوب باشن :)
فدای تو

jojo شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:34 ب.ظ

دمت گرم این آهنگه خیلی باحاله خیلیییییییییییییییییییی

حاجیه یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:20 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
آهنگ رو دانلود کردم عالی بود ...
و اما فیلم سینمایی که روز سه شنبه شبکه دو پخش کرد رو خیلی دلم میخواست ببینم اما نشد ! و الانم دارم حسرتشو میخورم !

ساکورا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:02 ق.ظ http://2004cherry.blogspot.com/

سلام پاسبخش جالبی بوده .بد نگذره.تیتراژ هم زیبا بود .ممنون

مریم دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:15 ق.ظ http://sanjenaaaaaa.blogfa.com

سلام
وای چه وبلاگ قشنگی
همیشه شاد و موفق باشی
پیش من هم بیا

jojo دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:10 ب.ظ

تولدت مبارکککککککککککککککککککککککککککککک:-*

jojo دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:13 ب.ظ

بدو بیا آپ کن تولدته ها ااااااااااااااا
کجایی تووووووووووووو؟
من کیک می خوام زود باشششششششش

elly دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:46 ب.ظ

emailhato check konnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

سارا (سایبان عشق) سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:12 ق.ظ http://sayeban-eshgh.persianblog.com

سلام.
داداشی آیدیمو پس گرفتم اما نمی دونم کی توی لیستم هک شده! آخه اون نامرد لینک تروجان رو واسه ی همه ی لیستم فرستاده بود!
خیلی ناراحتم به خدا!
ازش نمیگذرم و امیدوارم که همچین آدم پستَ بد دهن و مردم آزاری یه روز خوش نبینه و مادرش به داغش بشینه! (حالا وای به روزی که نفرین کنه سارا! )
به عاشقانه ی من اعتماد کن اما هیچ لینک با پسوند ای اکس ای رو به هیچ وجه باز نکن.
شاد باشی داداشی عزیزم.
فدای تو....سارا...

jojo سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:19 ب.ظ

تو کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:43 ب.ظ http://www.hamnafasweblog.persianblog.com

سلام
وبلاگ زیبایی دارین
بازم به وبلاگتون می آم
خوشحال می شم شما هم به وبلاگم سر بزنین
موفق باشین
بابای
اگه مایل بودین باهم تبادل لینک کنیم
***همنفس وبلاگ***

سیبگل شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:21 ب.ظ

تولدت مبارکه هااااا... من که یادم بود . میل هم زدم . اما تو چرا نیستی ؟ کجایی بابا لنگ دراز جون . بیا دیگه .

یاس شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:50 ب.ظ

سلام خیلی نرسیدم مطالب رو بخونم فقط خواستم بگم که اومدم و سر زدم. شاد و خندان باشی.

فرید یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:55 ق.ظ http://good-live.persianblog.com

سلام
الان که دارم برات کامنت می ذارم دارم به موسیقی فیلم خیلی دور٬ خیلی نزدیک هم گوش می دم! گمون نمی کنم که این دیالوگی که تو آهنگ مخلوط شده و تو هم کاری به کارش نداشتی و گذاشتی برای گوش دادن٬ همین طوری از دستت در رفته باشه!
راستش وقتی که با وبلاگت آشنا شدم٬ ناخوداگاه احساس نزدیکی زیادی بهت کردم: عشق کیتارو٬ رمان های جالب و هزاران نکته دیگه که تو نوشته های تو پیدا کردم....
خوشحالم از آشناییت و امید وارم که این خونه تعطیل نشه و باز هم اونهایی که دوستت دارن بیان اینجا و سراغت رو بگیرن.
اگر دوست داشتی من برای دوستی بیشتر پایه ام.
تا بعد....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد